Skip to content
 

Nieuws

KCS sluit overname Omni Accounts Software af

Kerridge Commercial Systems (KCS), wereldwijd leverancier van Enterprise Resource Planning (ERP) en business management software voor distributie-, service- en verhuurbedrijven, heeft een overeenkomst bereikt voor de overname van Omni Accounts Software.

Read More

AGP

29 januari 2018

Kerridge Commercial Systems (KCS), een wereldwijde leverancier van software oplossingen aan de retail, groothandel en distributiemarkt, heeft een overeenkomst bereikt over de overname van AGP, gevestigd in Veghel.

KCS, met een hoofdkantoor in het Verenigd Koninkrijk, biedt al software aan 14.000 klanten wereldwijd, met een aanbod van end-to-end ERP oplossingen met inbegrip van Supply Chain Management, Quote-to-Cash, Financieel Management, CRM, Warehouse Management, Transport Management, Business Intelligence en meer functionaliteiten specifiek voor de groothandel, retail en distributie sector. De acquisitie ondersteunt de strategie van de organisatie van aanhoudende groei en komt in navolging op vijf andere acquisities in de afgelopen 24 maanden, waarvan 2 in de Verenigde Staten, 2 in Zuid-Afrika en 1 in het Verenigd Koninkrijk.

Net als Kerridge Commercial Systems, levert AGP al meer dan 40 jaar ERP oplossingen aan de groothandel, maar ook aan de verhuur-, projecten- en de installatiebranche. De suite aan producten maakt het bedrijf een leider in de ERP markt voor de handelsbranche in Nederland.

AGP zal haar huidige oplossingen blijven onderhouden en ondersteunen. Dit betreft de volledige suite aan producten waaronder Trade, Rent, Projects en Installware. In de loop van de tijd zullen zij de voordelen vanuit het KCS portfolio aan haar klanten introduceren, zoals geavanceerde eCommerce en Cloud diensten als onderdeel van een optioneel upgrade traject en optionele extra functionaliteiten. Om de huidige klanten van het ERP systeem nog beter te ondersteunen zal KCS de integratie van oplossingen van AGP bekijken.

Ian Bendelow, KCS Group CEO: “Als een belangrijke strategische overname in de Benelux zal dit onze aanwezigheid op het Europese continent versterken en zowel onze capaciteiten voor dienstverlening en ons productaanbod uitbreiden. AGP bevestigt onze visie en sluit aan bij onze bedrijfsstrategie om te focussen op de behoeften van handelaren, groothandelaren, detailhandelaren en distributeurs. Onze klanten zullen profiteren van een nog sterker lokaal team in Nederland ter ondersteuning van de behoeften van onze klant.” De KCS Group zal blijven bouwen aan organische groei, met haar branchegerichte oplossingen, klantgerichte service, het constant aantrekken van nieuwe klanten en bestaande klanten helpen om te slagen en te groeien. Verder zullen wij strategische acquisities toevoegen ter verbetering van onze geografische aanwezigheid en de uitbreiding van mogelijkheden voor onze klanten.

Michiel Bakker, Director of Operations - KCS Benelux: ” Wij verwelkomen onze nieuwe collega’s en klanten. Het combineren van de 2 bedrijven versterkt onze kennis en ons aanbod van servicegerichte ERP-oplossingen en Cloud diensten in de dezelfde markten. Het stelt ons in staat om nog verder te groeien in de Benelux. De ERP-oplossingen van beide bedrijven vullen elkaar aan en de combinatie verzekert ons van een duidelijke positie op de markt, van klanten in een nichemarkt tot grote mondiale ondernemingen.”

Voor meer informatie bezoek onze website:

www.kerridgecs.nl
www.agp.nl

Of neem contact op met:

Marketing: Ramona.de.Jong@kerridgecs.com
Telefoonnummer: 0184 679 406

Wij bieden specialistische software, service en support voor de levering van volledig geïntegreerde handels en business management oplossingen aan klanten met een handelsbedrijf, klein of groot - waar dan ook ter wereld.

Bedreven met de handelssector voor meer dan 40 jaar, zijn onze technische experts leiders in handels en management technologieën.

Onze missie is simpel: het ontwerpen en leveren van een hoog presterend geïntegreerde ERP oplossing, die het onze klanten mogelijk maakt om effectiever in te kopen, een efficiënter voorraadbeheer te voeren, winstgevender te verkopen en een betere service te verlenen.

Download Press Release

KCS kondigt een nieuwe samenwerking aan met CapVest

Kerridge Commercial Systems (KCS) is trots aan te kondigen dat we een samenwerkingsverband zijn aangegaan met CapVest, een toonaangevende private equity investeerder. Dit nieuwe samenwerkingsverband stelt ons in staat om ons portfolio van uitdagende en innovatieve ERP en business management software oplossingen verder uit te breiden. Deze oplossingen stellen onze klanten in staat om te profiteren van de snelle technologische vooruitgang en om de zakelijke uitdagingen van het huidige digitale tijdperk aan te gaan.

Read More

Kerridge Commercial Systems Ltd bredit uit naar Scandinavië

Kerridge Commercial Systems (KCS), een wereldwijde ERP en bedrijfsmanagement softwareleverancier voor de distributiesector, heeft een overeenkomst bereikt over de overname van Compilator (Zweden, Finland en het Verenigd Koninkrijk). De overname van Compilator is een strategische investering voor KCS, die haar strategie van groei in nieuwe regio's en verdere uitbreiding van haar aanbod aan de automotive branche ondersteunt. De gecombineerde KCS organisatie zal een toonaangevende leverancier zijn van business management oplossingen aan bandenleveranciers en groothandels in Scandinavië, het Verenigd Koninkrijk, Ierland en de Noord-Amerikaanse markten met meer dan 13.000 vestigingen in de banden- en automotive sector.

KCS is een toonaangevende leverancier van ERP- en bedrijfsmanagementsoftware met meer dan 35.000 klanten wereldwijd, die zich richt op de behoeften van specifieke sectoren zoals bouwmaterialen, automotive aftermarket, techniek, verhuur van machines en apparatuur en andere takken van de handel. De bandensector is een belangrijke markt voor KCS.

Compilator levert al meer dan 25 jaar ERP-oplossingen aan klanten in de bandenindustrie. Compilator is trots op het leveren van een uitstekende service aan zijn klanten. Als onderdeel van de KCS groep heeft Compilator nu toegang tot het volledige assortiment van KCS producten, oplossingen en expertise om nog meer voordelen te bieden aan haar klanten. Met deze overname krijgt de KCS groep er 1.100 klanten met 2.000 vestigingen bij, wat het totaal aantal klanten op meer dan 35.000 wereldwijd brengt.

Ian Bendelow, KCS Chief Executive: "Dit is een belangrijke strategische acquisitie en toegangspoort tot de Scandinavische markt voor KCS. Het Compilator team wordt een integraal onderdeel van de KCS Group en we geloven dat we samen aanzienlijk kunnen groeien in deze belangrijke strategische markt. Als onderdeel van KCS krijgt het Compilator team toegang tot nog meer middelen en oplossingen. Ik ben enthousiast om de mogelijkheden te zien versnellen als we klanten - huidige en toekomstige - de innovatie bieden die ze nodig hebben in een veranderende wereld.

Anders Paulcen, CEO van Compilator: "Al meer dan 25 jaar hebben we gestaag een significante aanwezigheid opgebouwd in de Scandinavische en Britse markt en hebben we een reputatie opgebouwd voor de meest geavanceerde software voor bandenhandelaren. Door onze krachten te bundelen met KCS kunnen we onze aanwezigheid nog verder vergroten en ons aanbod uitbreiden met toegang tot meer expertise en diensten voor onze klanten om hen echt te helpen hun bedrijf vooruit te helpen. We zijn allemaal erg enthousiast om onze krachten te bundelen met KCS en kijken uit naar onze toekomstige groei binnen de groep.

Kerridge Commercial Systems is een internationale bedrijfsspecifieke ERP-leverancier. Het hoofdkantoor is gevestigd in het Verenigd Koninkrijk en het bedrijf heeft vestigingen in Europa, de Verenigde Staten, Afrika en Australië. Het bedrijf bedient meer dan 35.000 klanten in 76 landen met een omzet van meer dan £160 miljoen en meer dan 1.150 medewerkers wereldwijd.

Compilator is een lang gevestigde softwareleverancier die voorziet in de behoeften van de banden- en distributiesector op 2.000 locaties in Scandinavië, het Verenigd Koninkrijk en Ierland.

Lees meer over KCS group op www.kerridgecs.com 

Kerridge Commercial Systems Ltd neemt Palladium Business Solutions over

Kerridge Commercial Systems (KCS), een wereldwijde ERP en business management software leverancier voor distributeurs, groothandelaren, retailers en de verhuurindustrie – heeft Palladium Business Solutions overgenomen, gevestigd in Johannesburg Zuid-Afrika. Palladium Business Solutions is een lang gevestigde softwareleverancier die diensten levert aan de distributie-, productie-, accounting- en retail branche in Zuid-Afrika. Samengesteld hebben zij nu ca. 13.500 klanten en 75.000 gebruikers, een gezamenlijk kanaal van 370 resellers die oplossingen van Palladium Business Solutions en KCS in heel zuidelijk Afrika distribueren.

Deze overname is een verdere strategische investering voor KCS, nu zij willen groeien en meer expertise en software oplossingen willen bieden voor de distributiesector wereldwijd. Daarnaast is de overname een positief nieuw hoofdstuk voor Palladium Business Solutions omdat het bedrijf wil voortbouwen op het reeds bestaande succes.

KCS is een toonaangevende en bekroonde leverancier van ERP- en bedrijfssoftware met meer dan 31.000 klanten wereldwijd en richt zich op groothandelaren, distributeurs, detailhandelaren, verhuur van apparatuur en de automobielsector. De overname ondersteunt de strategie van KCS om te blijven groeien door zich te richten op haar specifieke expertise en volgt op succesvolle eerdere overnames van IQ Retail en Integrity SA in dezelfde regio.

Palladium Business Solutions levert al meer dan 15 jaar ERP-systemen aan klanten met een vergelijkbaar profiel en staat bekend om de uitstekende dienstverlening aan hun klanten. Als onderdeel van de KCS Group heeft het bedrijf nu toegang tot het volledige aanbod van KCS-producten, -oplossingen en –expertise, zodat het vanuit haar kantoren in Johannesburg, Stellenbosch en Kenia nog meer belangrijke voordelen kan leveren aan haar klanten.

Het hele team van Palladium Business Solutions wordt een integraal onderdeel van de KCS Group en samen willen zij aanzienlijk groeien in een belangrijke strategische markt.

Ian Bendelow, CEO van KCS Group: “Dit is een belangrijke strategische overname en onze derde in Afrika, wat een belangrijke markt voor ons is. Het versterkt onze aanwezigheid op het continent, breidt onze mogelijkheden uit en biedt een verder platform voor groei over de hele wereld. Het team van Palladium Business Solutions heeft een geweldig bedrijf; zij begrijpen hun klanten en markt door en door. Als onderdeel van KCS krijgen zij nu toegang tot nog meer middelen en oplossingen. Ik ben enthousiast om de mogelijkheden te zien versnellen nu we klanten, zowel huidige en toekomstige, de innovatie bieden die ze nodig hebben in een veranderende wereld”.

Stephen Corrigan, Managing Director bij Palladium Business Solutions: “Sinds onze oprichting in 2005 hebben we gestaag en aanzienlijke aanwezigheid in zuidelijk Afrika opgebouwd en hebben we een reputatie opgebouwd voor het leveren van service van topkwaliteit. Door onze krachten te bundelen met KCS kunnen we onze aanwezigheid nog verder vergroten en ons aanbod uitbreiden met toegang tot meer expertise en diensten voor onze klanten om hen echt te helpen hun bedrijf vooruit te helpen. We zijn allemaal erg enthousiast om onze krachten te bundelen met KCS en kijken uit naar onze toekomstige groei binnen de groep”.

Kerridge Commercial Systems (KCS) heeft de afgelopen jaren met K8 en K8 in de cloud al een behoorlijke footprint ontwikkeld binnen de bouwmaterialen- en houtgroothandel. “Een mooie basis van waaruit we de komende jaren verder willen groeien”, zegt Arjen Baltje, salesmanager ERP Wholesale bij KCS. “Met K8 in de cloud, maar ook met ons nieuwe concept waarin we alle andere bedrijfskritische applicaties van onze klanten kunnen onderbrengen.”

Samen met head of global cloud platform operations Arjan de Later schetst Baltje de ontwikkelingen die KCS sinds de overname van het voormalige Unit4 Wholesale in 2020 doormaakt. “K8 is een ERP-systeem waarmee we ons vooral richten op handelsbedrijven in de bouw. Het is een totaalpakket waarin klanten zelf bepalen welke onderdelen ze wel en niet gebruiken. Als ze onderdelen willen toevoegen, hebben ze geen extra module nodig. Ze kunnen die eenvoudig zelf aanzetten binnen hun eigen licentie waarna ze er direct gebruik van kunnen maken.”

Dit interview is tot stand gekomen in samenwerking met MixPro. Het volledige interview kun lezen op onze blog

Lees ook onze blog: de 5 voordelen van een ERP systeem in de cloud 

Fakro is marktleider in veel landen en de nr. 2 wereldwijd op het gebied van dakramen en biedt een zeer breed scala aan daglichtoplossingen.

Fakro is een tevreden Wholesale klant en was op zoek naar een flexibel, eenvoudig opgebouwd en volgens de evoluerende wensen en eisen uit te breiden CRM systeem dat integreert met Wholesale. Het is de bedoeling de interne communicatie te verbeteren door alle nuttige info over klanten en prospecten vast te leggen en informatie te ontsluiten. Het systeem moet enerzijds een werkinstrument zijn voor de gebruikers en anderzijds duidelijke management info verschaffen. Zij hebben gekozen voor de CRM oplossing genesisWorld (CAS) – beschikbaar binnen het portfolio van KCS. Dankzij de onlangs gerealiseerde koppeling tussen beide oplossingen kunnen zij naadloos het beste uit de 2 systemen gaan halen om de groei van Fakro verder te ondersteunen.

De hosting zal volledig in onze eigen KCS Cloud omgeving plaats gaan vinden.

Kerridge Commercial Systems (KCS) heeft onlangs 15 PC's geschonken aan de Oekraïense school St. Mary in Londen. Deze pc's helpen de onderwijsbehoeften te vervullen van jonge kinderen die met hun familie uit Oekraïne zijn gevlucht en hun opleiding in het Verenigd Koninkrijk moeten voortzetten.

Als toonaangevend wereldwijd softwarebedrijf heeft KCS een passie voor technologie, creativiteit en innovatie, voor mensen en voor het nastreven van duurzame oplossingen. Deze donatie is bedoeld om kinderen van alle achtergronden te helpen bij het leren en ontwikkelen van hun leesvaardigheid. KCS is er trots op dat wij onze pc's ter beschikking kunnen stellen aan kinderen in nood, en wij geloven dat hoe meer we kunnen leveren, hoe beter. 

Lees hier het hele artikel.

Bij Kombi Bouwmaterialen vinden zowel de professionele bouwer als particulieren echt alles wat ze nodig hebben. In juli hebben ze een prachtig nieuw pand geopend in Uden – 1 van hun 2 vestigingen in Nederland. Daar blijft het niet bij wat betreft vooruitgang. Onlangs hebben zij ervoor gekozen om over te stappen van hun huidige ERP systeem Dibis naar K8, volgend op enkele andere 4Plus leden. 

Het vertrouwen in de keuze is volgens Ivo van Beuningen, eigenaar van Kombi Bouwmaterialen, vooral bepaald door de kennis van KCS en het team binnen de branche, de functionaliteiten voor de groothandel in bouwmaterialen en zeer zeker ook de kennis in huis van Dibis. Dit zal voor de migratie een groot pluspunt zijn.  Met K8 hoopt Ivo op het gebied van automatisering weer klaar te zijn voor de toekomst en dankzij het SaaS model worden zorgen om servers en de risico’s voor inpandig beheer weggenomen: Toekomstbestendig en altijd makkelijk kunnen opschalen bij de verdere groei van Kombi Bouwmaterialen. Wij kijken er naar uit om deze mooie groothandel samen met Ivo en zijn team succesvol te migreren!

Bouwpartner Overkamp Meddo is al sinds 1830 een vaste waarde in de regio voor hout en bouwmaterialen. Al generaties lang zijn zij gevestigd aan de Geldereschweg in het buitengebied van Winterswijk-Meddo. In 2013 hebben ze een houthal gerealiseerd in Winterswijk, als uitbreiding op hun eerste vestiging, die door de jaren heen ook enorm gegroeid is. Sinds 2012 is Overkamp Meddo lid van de BPG-groep.

Met een zeer breed assortiment, van hout en tegels tot sierbestrating, badkamers en sanitair, inclusief bouwmaterialen, gereedschappen en afwerkingsmaterialen, biedt Meddo Overkamp de juiste mix voor professionele bouwers en zelfbouwers.

Bouwpartner Overkamp Meddo heeft onlangs gekozen voor K8 als ERP oplossing voor de automatisering en verdere digitalisering van hun bedrijf. Wij vroegen Wessel Zieverink, Commercieel en technisch medewerker, naar de redenen voor deze keuze. Hij zei hierover: “K8 sluit beter aan bij de processen van ons bedrijf dan andere pakketten. Wij bieden zoveel verschillende soorten assortimenten en producten aan, met specifieke maatvoeringen en bewerkingen, dat de veelzijdigheid en functionaliteiten voor onze branche in het pakket voor ons doorslaggevend zijn geweest. K8 is ook geen ‘lege basis’, maar een zeer compleet pakket. De dingen die je mag verwachten tegenwoordig zitten al in de standaard.”

Wij zijn blij en trots om dit mooie bedrijf te mogen verwelkomen in onze klantenkring. Onze ervaring in de branche kunnen wij alleen maar verder blijven verdiepen en verbeteren door deze samenwerking. We wensen het team ter plaatse veel succes met de implementatie.

 

Het Anker kiest K8

Houthandel Benschop is een familiebedrijf met meer dan vijftig jaar ervaring in de houtbranche waarvan op dit moment de derde generatie aan zet is. Benschop is een toeleverancier aan de aannemerij, Grond-Weg en Waterbouw en Hoveniers en bestaat uit een klein, hecht team waarbij een persoonlijke relatie met de klant voorop staat. 

Wij spraken met Renske Verheijen  over hun houthandelsbedrijf en de reden van de zoektocht naar een volwaardig ERP systeem met de uiteindelijke keuze voor K8.

Momenteel maken ze gebruik van een combinatie van losse applicaties zoals Excel en een boekhoudpakket. De behoefte voor een ERP oriëntatie zat volgens Renske in het volgende: “Ik miste één aanspreekpunt (oftewel softwaresysteem) voor de houthandel. De overdracht is lastig(er) met losse applicaties. Daarnaast zijn losse applicaties foutgevoeliger en kost dit veel tijd om te verwerken. Verder had ik ook de behoefte aan het opbouwen van relevante data voor ons bedrijf”.

“Nadat het duidelijk was voor ons dat we op zoek waren naar een ERP systeem zijn wij een wensen-eisenlijst gaan opstellen. We gaan namelijk van bijna niks naar één volledig systeem. Voornamelijk voor het in- en verkoopproces zochten wij een passende oplossing. Hoe leg je processen goed vast, zodat ook collega’s de gegevens kunnen inzien en een order verder kunnen oppakken. Op basis van deze wensen en eisen hebben wij eerst een marktonderzoek gedaan bij concullega’s en leveranciers. Daarna hebben wij 2 partijen benaderd en uitgenodigd voor een demo waarbij wij uiteindelijk kozen voor K8” vertelt Renske.

De keuze voor K8

“Wat uiteindelijk doorslaggevend is geweest om voor K8 te kiezen is dat het één totaaloplossing is met handige tools en uitbreidingsmogelijkheden naar de toekomst zoals een webshop toepassing. Dit hoeft niet allemaal tegelijk, maar kan stapsgewijs aangevuld worden. K8 is echt een futureproof ERP Systeem” aldus Renske. Daarnaast zien zij de toekomst met Kerridge Commercial Systems ook op de lange termijn duurzaam in.

Begin je digitale transformatie:

Download een brochure

Wholesale

VTE Europe is al 40 jaar actief als groothandel in terminalisolatoren en elektromechanische onderdelen voor universele toepassingen. VTE  biedt de grootste selectie van beschermkappen voor elektrische aansluitingen met laagspanning en gelijkstroom, eigenlijk voor alles waar een accu in zit. 

Wij spraken met eigenaresse Lotte Scheffers over hun groothandel en de reden van de zoektocht naar een ERP systeem met de uiteindelijke keuze voor Wholesale.

Op dit moment werkt VTE al een tijd met Exact Online. Dit systeem werd vooral ingezet voor boekhouding en later uitgebreid met andere functies. Als we aan Lotte vragen waar de behoefte voor een ERP oriëntatie vandaan komt vertelt zij het volgende: “Wij zijn uit het systeem van Exact Online gegroeid, omdat het bedrijf enorm groeit. De levertijden lopen op in de industrie en hier willen wij op inspelen. Onze zoektocht begon bij de automatisering van het magazijn oftewel een WMS systeem, maar al snel kwamen we tot de ontdekking dat er meer nodig was.”

“Nadat het voor ons duidelijk werd dat wij op zoeken waren naar een ERP oplossing met een koppelbaar systeem of één volledig systeem hebben wij verschillende gesprekken gehad met verschillende partijen. Dit liep uit van maatwerk tot standaardoplossing. Uiteindelijk zijn wij uitgekomen op een tussenoplossing en hebben wij voor Wholesale gekozen met een koppeling van Actemium voor magazijnbeheer” vertelt Lotte. 

“Wat uiteindelijk doorslaggevend is geweest om te kiezen voor Wholesale is een combinatie van meerdere factoren. Wij wilden beter inzicht hebben om adequaat te kunnen leveren. Wholesale is voorbereid op elektronische gegevens uitwisselen met klanten met gebruik van EDI. Daarnaast is het ook een groter bedrijf wat zorgt voor minder risico dan een kleine partij met maatwerk en hebben zij ervaring specifiek in de groothandel. Voor de lange termijn voor ons dus een goede keuze” aldus Lotte.  

Zowel wij als het hele team van VTE Europe zijn enthousiast om aan dit project te beginnen! 

 

 


Bouwpartner Nieuw Leven maakt als zelfstandige groothandel deel uit van Bouwpartner - een landelijke keten van groothandels in bouwmaterialen voor de aannemer en ZZP'er. Met een mooi team van 25+ medewerkers, onder leiding van eigenaar Wim Veerman, zijn zij gevestigd in Volendam (Noord-Holland) vanwaar zij de regio beleveren. 

Door een zeer moeizaam verlopende implementatie bij een andere leverancier, mede stilgelegd door Covid omdat de leverancier niet in Nederland gevestigd zat, heeft Bouwpartner Nieuw Leven het advies opgevolgd van de inkooporganisatie om verder te kijken naar de best passende oplossing. In navolging van meerdere collega's in de branche heeft Nieuw Leven binnen een zeer korte tijd gekozen voor K8 - dat recent door meerdere leden is gekozen als dé oplossing voor hun verdere automatisering. "De grote pluspunten zitten in het feit dat de software echt specialistisch is voor de bouwmaterialen. Dit blijkt uit de kennis en ervaring, de mogelijkheden voor de verwerking van verschillende afmetingen binnen hout en de kassafunctie aan de balie", benoemt Wim Veerman. "Het bijhouden van artikeldata was in het vorige systeem tijdrovend en dit is juist zo belangrijk dat dit snel en accuraat is". De koppeling met artikeldata van Bouwpartner/4Plus zal dit voor Nieuw Leven, en collega's die ook voor K8 hebben gekozen, vergemakkelijken en een belangrijke troef zijn. 

We kijken er alvast naar uit om samen met het team van Wim Veerman een succes te maken van dit project zodat zij onder andere kunnen profiteren van meer gemak op het gebied van onder andere voorraadbeheer en bestellen. 

Kerridge Commercial Systems Ltd neemt RNH Solutions over

Kerridge Commercial Systems (KCS), een wereldwijde leverancier van bedrijfsoplossingen voor de distributie- en verhuursector, is trots de overname van RNH Solutions aan te kondigen.

RNH is al lange tijd partner van KCS, distributeur van Autopart en Merchant software in Ierland en heeft een geweldige organisatie opgebouwd die voornamelijk klanten in de auto-onderdelen, retail en distributie bedient. RNH levert haar klanten een geweldige service en nu als onderdeel van de KCS organisatie. Met toegang tot het volledige scala van KCS producten en oplossingen, geloven we dat we RNH kunnen helpen om nog meer voordelen aan haar klanten te bieden. De gecombineerde groep bedient nu de behoeften van meer dan 500 klanten in heel Ierland vanuit haar kantoren in Dublin.

Het volledige team van RNH zal integraal deel gaan uitmaken van de KCS Group en samen zijn we ervan overtuigd dat we aanzienlijk kunnen groeien in een belangrijke strategische markt voor de KCS Group.

Ian Bendelow (Group CEO van KCS) zei: "Als onze hechte en langdurige partner, was het volkomen logisch om de twee organisaties samen te brengen nu we van plan zijn om onze activiteiten in de Republiek Ierland uit te breiden. Het RNH-team heeft een geweldig bedrijf, ze begrijpen hun klanten en de markt en kennen onze producten door en door. Nu als onderdeel van KCS, met toegang tot nog meer middelen en oplossingen, verheug ik me erop de kansen te zien versnellen naarmate we onze klanten, nu en in de toekomst, de innovatie bieden die ze nodig hebben in een veranderende wereld".

Mick Forest, Managing Director bij RNH: "Sinds onze oprichting in 1992 hebben we gestaag een aanzienlijke aanwezigheid opgebouwd in de Ierse automotivemarkt en hebben we een reputatie opgebouwd voor het leveren van service van topkwaliteit. Door onze krachten te bundelen met KCS kunnen we niet alleen onze aanwezigheid uitbreiden, maar ook een schat aan expertise en diensten aanbieden aan onze klanten, zodat zij hun bedrijf echt vooruit kunnen helpen. We zijn allemaal erg enthousiast om deel uit te maken van KCS en kijken uit naar onze toekomstige groei binnen de groep.

Kerridge Commercial Systems is een internationale ERP leverancier. Met het hoofdkantoor in het Verenigd Koninkrijk en vestigingen in Europa, de VS, Afrika en Australië, bedient het bedrijf meer dan 30.000 klanten in de distributie- en verhuursector in 76 landen met een omzet van meer dan 140 miljoen euro en 1200 medewerkers wereldwijd.

RNH Solutions is een gevestigde softwareleverancier voor de automotive-, detailhandels- en distributiesectoren op het hele Ierse eiland.

Geslaagde virtuele klantendag voor handels-en verhuurbedrijven in de Benelux.

Op 10 juni 2021 organiseerden wij een online klantendag voor alle handel-en verhuurklanten van Kerridge Commercial Systems in de Benelux en Frankrijk.

Bekijk de video hier voor een korte impressie van 1,5 minuut!


KCS en Datalon

Kerridge Commercial Systems, uw ERP leverancier voor de groothandel, verhuur, projecten en installatie, en Datalon hebben een samenwerking met elkaar gesloten voor de levering van diensten op het gebied van Business Intelligence (BI). Hiermee wil Kerridge Commercial Systems de vervolgstap zetten in hun data en BI strategie en meer focus creëren op de ERP oplossingen.

Dankzij de nieuwe samenwerking met Datalon kunnen de klanten al hun vragen op het gebied van data, processen en BI software kwijt bij een specialist in data gedreven werken. Voor meer informatie kunt u terecht op de website van Datalon. Datalon zal, gezien hun kennis, onze huidige en toekomstige klanten ondersteunen bij de data vraagstukken die er zijn rondom hun BI software en de verschillende KCS producten in de Benelux.

Douwe van Dijk van Datalon: “Vandaag de dag wordt er binnen elk bedrijf ontzettend veel data gegenereerd. Zo ook bij de klanten van KCS met hun verschillende ERP software producten. Datalon helpt organisaties bij het continu verbeteren van bedrijfsprocessen en bedrijfsresultaten met behulp van die data. Veel bedrijven zijn daar al dan niet onbewust al mee bezig maar vaak is er op dit vlak nog veel verbetering mogelijk. Door alle aanwezige data grondig te analyseren en vervolgens geautomatiseerd inzichtelijk te maken kunt u sneller en beter beslissen. We maken hierbij met name gebruik van Qlik en Power BI, beide leiders op gebied van (visual) data analytics en BI platforms. We kijken enorm uit naar deze nieuwe samenwerking en het is een hele mooie stap in de verdere groei van Datalon”

Het doel van de samenwerking is dat wij onze klanten nog beter kunnen ondersteunen om data gedreven te gaan werken. Dit willen we bereiken door onder andere samen met Datalon klanten te helpen bij het analyseren van hun data, te ondersteunen bij het geautomatiseerd inzichtelijk maken van data uit verschillende bronnen in dashboards / rapportages en het trainen van eindgebruikers in het maken van beslissingen op basis van data bij de dagelijkse werkzaamheden. Dit moet leiden tot een data gedreven cultuur waar bedrijfsprocessen en resultaten continu worden verbeterd!

Bezoek de website voor meer informatie over Datalon.

NKI Neede is al ruim 45 jaar actief binnen de kunststofmarkt. Met de divisies leidingsystemen en kunststofbewerking bieden zij de klanten een perfecte combinatie om voor zowel standaard producten als maatwerk oplossingen een totaal leverancier te zijn. 

Eind 2019 ging NKI Neede op zoek naar een vervanging van het huidige ERP systeem AGP Trade, omdat het pakket op technologisch vlak niet meer bij hen paste. Na contact gehad te hebben met verschillende ERP leveranciers en een lange zoektocht heeft NKI Neede gekozen voor het ERP pakket Wholesale – Sinds juli 2020 ook een oplossing binnen het portfolio van Kerridge Commercial Systems, net als AGP Trade. 

Waarom voor Wholesale gekozen? 

Tijdens de zoektocht naar een nieuw ERP systeem hebben er 4 interessante referentenbezoeken plaatsgevonden en een uitgebreid toepasbaarheidsonderzoek waarin alle processen werden besproken. Deze aspecten in combinatie met een professioneel team en kennis van de branche van NKI heeft ervoor gezorgd dat zij hebben gekozen voor Wholesale als nieuw ERP systeem.  

We kijken er naar uit om NKI Neede binnen de KCS Group te mogen blijven begeleiden bij de overstap en tijdens de implementatie van Wholesale. 

Probin kiest K8

Technische Groothandel Probin Telder is met 6 vestigingen in het midden, oosten en noorden van Nederland en een hoofdkantoor in Kampen een begrip in de regio en in de branche. Telder is één van de grondleggers van de Probin formule - de bouw- en industriegroep binnen de inkooporganisatie Transferro – en een zeer vooruitstrevend lid. Ze bieden een compleet aanbod A-merken.

Binnen de formule Probin werken alle leden als groothandel in ijzerwaren, gereedschappen, hang- en sluitwerk, bouwbeslag, bevestigingsartikelen, machines en aandrijftechniek samen. Naast een eigen voorraad hebben ze meer dan 30.000 verschillende artikelen op voorraad in het gezamenlijke magazijn van Transferro.

Klanten kunnen via vele routes, waaronder een webshop en verschillende balies, snel en eenvoudig bestellingen plaatsen en ophalen bij Probin Telder. De klant staat centraal en om dit mogelijk te maken is een goed ERP Systeem noodzakelijk. Vanuit de inkooporganisatie Transferro wordt er in een maatwerk omgeving gewerkt. Omdat de continuïteit van dit systeem niet meer gewaarborgd kan worden en de techniek enigszins verouderd is, is Probin Telder op zoek gegaan naar een nieuw ERP Systeem. Directeur Pieter Bram Woltjer en ICT Manager Daniël Sleebos van Probin Telder stelden binnen de zoektocht naar een nieuwe ERP systeem een aantal eisen op. Het moest een gerenommeerde ERP leverancier zijn, een standaard oplossing, en de leverancier moet kennis en ervaring hebben binnen de technische groothandel.

Met Daniël zijn jarenlange ervaring en zijn rol binnen de automatiseringscommissie van Transferro heeft hij deze punten meegenomen in de oriëntatie en een uitgebreid toepasbaarheidsonderzoek. Het ERP Systeem Wholesale van Kerridge Commercial Systems is unaniem door het projectteam van Probin Telder gekozen als haar nieuwe ERP oplossing. Wholesale onderscheid zich volgens Woltjer en Sleebos op een aantal zaken ten opzichte van de andere ERP systemen. Sleebos zegt: “De ruime standaard aan functionaliteiten die gewenst is in de groothandel, maar vooral ook de kennis en de adviserende rol van het team van Kerridge CS hebben de doorslag gegeven dat Probin Telder heeft gekozen voor Wholesale als nieuw ERP systeem.

Op dit moment wordt de basis gelegd voor een stabiele functionele ERP omgeving, waarbij nieuwe ontwikkelingen en innovaties binnen het portfolio van Kerridge Commercial Systems nauwlettend in de gaten worden gehouden door Sleebos. Hij zegt dan ook: “Tools als QlikSense voor de uitgebreidere rapportages en dashboards en apps als Mobile Sales en ePOD (Electronic Proof of Delivery) staan op de planning om mee te worden genomen in de optimalisatiefase.”

Het Anker kiest K8

Houthandel Het Anker is één van de weinig nog zelfstandige houthandels in Gelderland. Het bedrijf bestaat al sinds 1885. In 1982 is het familiebedrijf over gegaan naar de familie Ter Voert. In 1996 – 1998 zijn de broers Bas en Niek ter Voert ingestapt. Na de overname van een houthandel gespecialiseerd in tuinhout in 2007 en een verhuizing in 2010 naar een nieuwbouwlocatie in Ulft zijn de broers zich verder gaan specialiseren en is het bedrijf flink gegroeid. Van een team van 4 medewerkers naar een team van 11 en verschillende oproepkrachten. Kwaliteit, service en leverbetrouwbaarheid voor de klanten vormen een belangrijk uitgangspunt voor Het Anker

Behoefte aan efficiëntere processen

Wij spraken met Niek ter Voert, eigenaar Het Anker, over hun handelsbedrijf, de belemmeringen van hun huidige software applicaties en bovenal de zoektocht naar een volwaardig ERP systeem en de keuze voor K8.

Ze maken momenteel gebruik van een combinatie van losse software applicaties als o.a. Snelstart, en MS Office; veel werkzaamheden gebeuren in Excel en Outlook. Over de huidige situatie zei Niek:

“We zijn veel tijd kwijt aan herhalend tikwerk en mede daardoor kunnen teveel fouten gemaakt worden. De grote stapels papier die elke dag voorbijkomen zijn ook niet meer overzichtelijk. We gaan er vanuit dat we door de verbeterde interne- en externe communicatie daarin de effectiviteit zullen verhogen en de bedrijfskosten verlagen.”

Een goede centrale en digitale opslag en verdeling van informatie is van groot belang bij het goed uitvoeren van diverse bedrijfsprocessen. Met de huidige software zitten zij nu aan de max volgens Niek.

Nadat ze hun behoeftes in kaart hadden gebracht zijn zij via het ICT Informatiecentrum het selectietraject gestart met de aanvraag van de bedrijfssoftware box. Daaruit zijn een 5 tal softwareleveranciers gekomen die contact met ze hebben opgenomen. Na een voorselectie zijn er 2 leveranciers uitgekozen om een vervolgtraject in te gaan om goed inzicht te krijgen in de verschillen tussen de ERP systemen, waaronder Kerridge Commercial Systems.

De keuze voor K8: Ervaring en kennis

De reden dat Het Anker voor K8 heeft gekozen is gebaseerd op compleetheid en kennis. K8 biedt als totaaloplossing dat wat het beste bij de behoeften van hun houthandel past binnen de markt. Daarbij heeft een goede, branche specifieke, demonstratie van het systeem en de praktische kennis van de consultant zeker een meerwaarde getoond. Niek voegde hier aan toe: “Ook door de bijbehorende doorontwikkeling van het totaalpakket leek het ons een uitstekende partner.” Naast het ERP systeem K8 hebben ze ook gekozen om de nieuwste app’s van Kerridge Commercial Systems uit te rollen in fase 2, alsmede een B2B webshop uit hetzelfde portfolio van KCS.

Het hele team van Het Anker is enthousiast om aan het project te beginnen; net als ons team! Wij wensen Niek en beide teams een succesvolle implementatie en livegang in 2021.

KCS ecommerce

Kerridge Commercial Systems (KCS) heeft vandaag de oprichting van een nieuwe strategische E-commerce divisie binnen de groep aangekondigd. Het bedrijf, dat wereldwijd actief is, heeft zich de afgelopen tijd gefocust op e-commerce en digitale technologieën en zal dit blijven doen. 

Tom Jackson, Director of Product Management bij KCS, heeft deze belangrijke strategische investering aangekondigd: "Onze klanten hebben naar ons gekeken voor oplossingen die hen kunnen helpen de uitdagingen van de recente pandemie aan te gaan, waaronder veranderingen in hun bedrijfsmodellen.”

"Daarom hebben we de introductie van een nieuwe reeks web gebaseerde producten versneld, die zijn ontworpen om onze klanten in staat te stellen een duurzame en winstgevende aanwezigheid online op te bouwen. Onze teams hebben onvermoeibaar gewerkt aan de introductie van innovatieve en snel te implementeren digitale oplossingen; we hebben dit al eerder gedaan en zijn vastbesloten dit te blijven doen."

Dit initiatief is bedoeld om de groep in staat te stellen haar e-commerce oplossingen verder te consolideren en zich te richten op de levering van essentiële oplossingen voor haar gehele productportfolio.

Tom voegde hieraan toe: "Door diverse krachten binnen de KCS Group te bundelen en extra collega's aan te werven om dit toegewijde team te creëren, zijn we helemaal klaar om nu en in de komende jaren in de digitale behoeften van onze klanten te voorzien.

Giles Greenslade, Business Development Director voor E-commerce bij KCS, legt uit dat de nieuwe divisie de waardepropositie van KCS zal versterken. "Door nieuwe en innovatieve e-commerce-oplossingen toe te voegen aan het KCS-portfolio krijgen onze klanten een totaalpakket voor hun digitale behoeften. Deze nieuwe divisie geeft ons de extra middelen die we nodig hebben om het huidige productaanbod verder uit te breiden en te verbeteren.

"We vragen klanten niet om hun bedrijf te veranderen om met een website te kunnen werken - de website zal namelijk werken met de oplossing van KCS die ze al in gebruik hebben. Ik kijk er echt naar uit om met onze klanten samen te werken om hun online strategieën te ontwikkelen en ervoor te zorgen dat ze echt profiteren van deze aanzienlijke investering".

Voor meer informatie over Kerridge CS, bezoek de website op www.kerridgecs.nl of www.kerridgecs.com

Kuipers_Wolvega_Kerridgecs

“Kuipers Bouwmaterialen, klant sinds 2016, heeft Houthandel Mendel B.V. te Wolvega overgenomen en heeft daarmee haar 6e vestiging geopend onder de naam Kuipers Bouwmaterialen Wolvega B.V.”

Kuipers Bouwmaterialen maakt al jaren succesvol gebruik van onze ERP oplossing K8 voor haar andere 5 vestigingen. De flexibiliteit van K8 kenmerkt zich door de eenvoud waarmee Kuipers het systeem kon implementeren voor het nieuwe filiaal. Dit is een groot pluspunt van K8: eenvoudig filialen toevoegen op het moment dat een bedrijf groeit of uitbreid met nieuwe vestigingen – nationaal of internationaal.

Vanuit KCS is er op afstand minimale ondersteuning nodig geweest voor de implementatie van het nieuwe filiaal en de inrichting hiervan. Het team van Kuipers heeft zelf het grootste deel van de implementatie zelf gedaan.

“De overname van Houthandel Mendel past goed in onze strategie om lokaal sterk vertegenwoordigd te zijn en hiermee onze geografische dekking, en daarmee de service naar onze klanten, in noordoost Nederland verder uit te breiden.” Robert Kuiper, Kuipers Bouwmaterialen.

Wij feliciteren Kuipers Bouwmaterialen met deze mooie uitbreiding van haar activiteiten en vestigingen en wensen het team veel succes!

https://www.kuipers-bmh.nl/

Lees het succesverhaal van Kuipers Bouwmaterialen

Verno_kiest_inspHire

“Wij zien de samenwerking en het gebruik van de software oplossingen van inspHire als een mogelijkheid om ons verhuurtraject verder te professionaliseren en te laten groeien dankzij de mogelijkheden in het systeem.”

Verno Verhuur, met haar hoofdkantoor in Leeuwarden, richt zich met haar verhuuractiviteiten voornamelijk op bedrijven in het noorden van Nederland. Met maar liefst 7 vestigingen en ruim 60 medewerkers bieden zij al ruim 45 jaar een zeer breed portfolio aan materieel; van aggregaat tot hoogwerker, van mobiele toiletten tot pompen en op grote schaal voor onder andere infra en wegenbouw.

Ongeveer een jaar geleden is er een interne werkgroep opgericht en zijn zij gestart met een selectietraject voor een nieuw ERP systeem. Het huidige ERP systeem beheerde alle processen van prospect tot klant, maar dit pakket omhelsde veel maatwerk, specifiek voor Verno gebouwd. Dit kan kwetsbaar zijn en daarnaast hadden ze behoefte aan een partner die branche specifieke kennis heeft en de focus heeft op de verhuurbranche. Met de collega’s in werkgroep hebben ze niet alleen gekeken naar de huidige processen, wensen en eisen, maar ook naar herziening van processen: Is dit nog wel de juiste manier?

De keuze voor inspHire is voortgekomen uit het vertrouwen in de mogelijkheden die het pakket biedt, de expertise en het gevoel dat inspHire de uitdagingen van Verno begrijpt. Het team van Verno verwacht vooral veel voordeel te behalen op het gebied van professionalisering van de logistieke processen. Het in gebruik nemen van de mobiele applicaties zal ook de papieren administratie verminderen, mogelijke fouten reduceren en efficiëntie verhogen. Een goed voorbeeld hiervan zijn de activiteiten met betrekking tot de verhuur van mobiele toiletten. Een groot deel hiervan gaat op dit moment nog met Excel, maar hiervoor zijn ze te groot gegroeid.

“De belangrijkste conclusie is dat we echt gekozen hebben voor een partner waarbij we samenwerken en elkaar begrijpen en we ons hele verhuurtraject hopen nog verder te professionaliseren.” Karin Mast, Verno Verhuur.

Norbert Smis, General Manager inspHire Nederland verwelkomt Verno met open armen: “Wij zijn blij om Verno in onze klantenkring te mogen verwelkomen. Ze hebben een team waarmee we goed kunnen communiceren en sparren – een platte organisatie, maar ook een zeer professionele organisatie. Wij kijken uit naar een voorspoedige livegang en een mooie samenwerking voor nu en in de toekomst.”

https://www.verno.nl/

inspHire Nederland

InspHire is onderdeel van Kerridge Commercial Systems

Unit4Wholesale wordt KCS

Met veel genoegen kondigen we aan dat Unit4 Wholesale nu verder gaat onder de naam Kerridge Commercial Systems (KNW). We zijn van mening dat onze producten en dienstverlening onder één naam en het werken als één team ons een sterkere partner voor onze klanten zal maken. Het samensmelten onder één merk weerspiegelt de keuze van Kerridge Commercial Systems om een strategische partner voor onze klanten te zijn.

Als onderdeel van de Kerridge Commercial Systems kan KNW nu nog sneller anticiperen op de wensen van klanten en de markt. Ook door de uitbreiding van beschikbare expertise en het productportfolio zijn we in staat om onze klanten nog beter te bedienen.

Fred Loos, Managing Director Benelux van KCS over de rebrand: “We proberen ervoor te zorgen dat de rebranding en integratie een minimaal effect heeft op onze klanten, zodat het heel natuurlijk zal verlopen. Zoals eerder bevestigd blijven wij producten en klanten ondersteunen op hetzelfde niveau en met dezelfde professionaliteit als onze klanten gewend zijn. We willen van deze gelegenheid gebruik maken om de trouwe Wholesale-klanten en partners te bedanken voor hun voortdurende steun tijdens deze mooie ontwikkeling in de lange geschiedenis van het bedrijf.

Arjen Baltje, Salesmanager Wholesale voegde toe: “We zijn uitgegroeid van een bedrijf met zestig mensen naar een organisatie met meer dan 1050 mensen en maken nu deel uit van een sterk wereldwijd merk. Wij werken al jaren in zeer vergelijkbare markten als onze nieuwe KCS-collega’s. Het is een geweldige kans voor ons, onze klanten en toekomstige klanten om onze gezamenlijke branchekennis en expertise te combineren om zo onze huidige en nieuwe klanten te kunnen bedienen met onze huidige producten en tevens te kunnen putten uit het uitgebreide productportfolio van KCS met innovatieve, handels specifieke oplossingen met een sterke uniforme bedrijfsnaam. We kijken er dus naar uit om met ons team door te gaan onder de naam Kerridge Commercial Systems.”

Knowledge Base

Nu beschikbaar

Onze knowledge base is beschikbaar voor alle K8 gebruikers met toegang tot support.kerridgecs.com

  • Meer dan 600 artikelen beschikbaar
  • Beschikbaar 24/7, 365 dagen per jaar
  • Handige tool voor gebruikers

Onze experts voegen telkens nuttige informatie en 'how to ...' artikelen toe en zullen dit blijven doen. De optie: "Zoek Knowledge-artikelen voor hulp" is nu ook beschikbaar. Typ gewoon een paar trefwoorden, klik op 'Go' en de relevante artikelen zijn beschikbaar. Ga voor meer informatie naar het klantenportaal support.kerridgecs.com of neem contact met ons op.

Unit4 Wholesale

Gouda, 14 juli 2020 – Kerridge Commercial Systems (KCS), leverancier van ERP-software, diensten en supportoplossingen voor groothandel-, distributie-, verhuur- en installatieklanten wereldwijd, heeft vandaag aangekondigd dat het Unit4 Wholesale in Nederland heeft overgenomen.

Deze acquisitie is een belangrijke strategische acquisitie voor KCS in de Benelux en een positieve ontwikkeling voor Unit4 Wholesale. Unit4 Wholesale zal bestaande softwareoplossingen blijven onderhouden en ondersteunen en de voordelen van het KCS-portfolio aan zijn klanten introduceren om klanten nog beter te ondersteunen.

Ian Bendelow, CEO van Kerridge Commercial Systems, zei: “De overname van Unit4 Wholesale is een geweldige stap voor beide bedrijven. Unit4 Wholesale maakt nu deel uit van de internationaal succesvolle KCS-groep met een focus op de wereldwijde handels- en distributiemarkt – het vult onze bestaande activiteiten in de Benelux uitstekend aan. Met deze acquisitie verdubbelen we onze inkomsten op het Europese continent, waardoor onze mogelijkheden nog verder toenemen ten voordele van al onze klanten. Unit4 Wholesale in de KCS-groep brengen zal onze aanwezigheid in deze sector in de Benelux versterken, verdiepen en een belangrijk platform vormen voor verdere groei in Europa. Wij zijn van mening dat ons uitgebreide aanbod van complementaire oplossingen ons in staat zal stellen om bestaande klanten en partners op de lange termijn beter van dienst te zijn en tegelijkertijd een zeer aantrekkelijk portfolio aan alle klanten te bieden.”

Ludo Hertroijs, Managing Director Unit4 Wholesale: "We kijken ernaar uit onderdeel uit te maken van KCS, een gespecialiseerde groep die zich richt op software voor de handels- en distributiemarkt. En we geloven dat we beter kunnen voldoen aan de behoeften van Unit4 Wholesale-klanten in deze sector door gebruik te maken van de resources en expertise van de gecombineerde bedrijven.”

Over Kerridge Commercial Systems

Kerridge Commercial Systems biedt specialistische software, service en support van volledig geïntegreerde softwareoplossingen aan klanten actief in de handel, distributie, verhuur, projecten en installatie – kleine en grote bedrijven, waar dan ook ter wereld.

Met ruim veertig jaar ervaring in de handelsbranche, zijn onze technische experts leiders in handels- en managementtechnologieën. Onze innovatieve en flexibele aanpak zorgt ervoor dat onze klanten voor de lange termijn met ons samenwerken. Onze missie is eenvoudig: het ontwerpen en leveren van hoogwaardige, geïntegreerde ERP-oplossingen, waardoor onze klanten effectief kunnen inkopen, voorraad efficiënt kunnen beheren, winstgevender kunnen verkopen en betere service kunnen leveren.

Kerridge Commercial Systems, met hoofdkantoor in Hungerford, UK, bedient 30.000 klanten wereldwijd, voornamelijk in Europa, Noord-Amerika, Afrika en Australië. Het bedrijf heeft, mede door de overname van Unit4 Wholesale, meer dan 1.000 werknemers wereldwijd, waaronder teams op vier locaties verdeeld over Nederland en België.

Bezoek onze websites:

www.kerridgecs.nl

www.unit4wholesale.nl

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met Ramona de Jong, Marketing Manager Kerridge Commercial Systems Benelux, via Ramona.de.Jong@kerridgecs.com. Unit4 Wholesale overgenomen door Kerridge Commercial Systems.

Infomat overgenomen door KCS

Mei 2020 - Kerridge Commercial Systems (KCS), een toonaangevende leverancier in software, diensten en ondersteuning van oplossingen voor klanten in de groothandel, distributie, verhuur en installatie wereldwijd, heeft vandaag bekend gemaakt dat het Infomat heeft overgenomen.

Deze overname is een belangrijke strategische overname voor KCS in de Benelux en een positieve ontwikkeling voor Infomat.  Infomat  zal de bestaande softwareoplossingen blijven behouden en ondersteunen en de voordelen vanuit het KCS portfolio introduceren aan haar klanten om klanten nog beter te ondersteunen. 

Ian Bendelow, CEO van Kerridge Commercial Systems, zei: “Onze acquisitie van Infomat markeert een nieuwe en mooie fase voor beide bedrijven. Door Infomat in de KCS-groep te brengen, zal onze aanwezigheid in deze branche in de Benelux worden versterkt en verdiept. Deze eerste acquisitie in België brengt naast een uitbreiding van onze geografische markt ons ook een nieuwe taalkundige markt, met klanten in het Franstalige deel van België en enkele klanten in Frankrijk. Wij geloven dat onze uitgebreide reeks complementaire oplossingen ons in staat zal stellen om bestaande klanten van zowel KCS als Infomat op de lange termijn beter te bedienen en tegelijkertijd een zeer aantrekkelijk portfolio te bieden aan nieuwe klanten.”

Stephan Van Bulck, CEO Infomat, legt uit: “De aansluiting bij KCS betekent een belangrijke mijlpaal voor Infomat, zijn mensen en zijn klanten. We hebben een sterk technisch en business functioneel team van 46 IT-professionals die dankzij deze stap toegang hebben tot de kennis en expertise van een internationaal team van 1.100 collega’s en specialisten, en ideeën met hen kunnen uitwisselen.

Er waren erg veel zaken die me in Kerridge Commercial Systems hebben aangetrokken en de complementariteit tussen beide organisaties spreekt boekdelen: we hebben allebei onze focus op dezelfde markten van handels -en distributiebedrijven, net als wij beschikt KCS over een breed portfolio branche specifieke oplossingen die voor Infomat de deur kunnen openen naar andere sectoren. Tegelijkertijd kunnen we andere geografische markten betreden met de oplossingen van Infomat en tot slot, net zo belangrijk,  worden we gedreven door dezelfde bedrijfswaarden naar onze medewerkers, klanten en partners toe. We  sluiten ons dus niet zomaar aan bij een groot IT-bedrijf, maar bij een wereldwijde ERP-software organisatie die exact begrijpt wat wij doen.

We zullen verder blijven investeren in onze oplossingen en producten, onze brancheoplossingen verder verdiepen voor de ijzerwaren -en gereedschappenhandel, de elektrotechnische groothandels, de bedrijven in auto-onderdelen en accessoires, de HVAC-groothandels en groothandels met toegevoegde waarde in het algemeen.  We krijgen nu de mogelijkheid om in een breed internationaal kader te opereren en onze oplossingen naar andere markten te brengen. Bovendien biedt het uitgebreidere productportfolio van KCS ons de mogelijkheid onze producten verder te verrijken met extra features en add-ons wat onze bestaande klanten enkel ten goede kan komen.”

Fred Loos, Managing Director KCS Benelux: “De overname van Infomat is voor beide bedrijven een mooie stap. Voor het team en de producten van Infomat betekent het dat zij onderdeel uitmaken van een internationaal succesvolle groep, met een focus op de handel-en distributiemarkt wereldwijd. Voor KCS is het een hele mooie aanvulling van onze kennis en ervaring in de handelsbranche, ons portfolio en klantenbestand in België. Wij kijken er naar uit om met elkaar te gaan werken.“

Bezoek onze websites:

www.kerridgecs.com

www.infomat.eu

 

 

Goedkoop Bouwmaterialen Live

Op 1 april heeft Goedkoop Bouwmaterialen haar 5e vestiging geopend, in Alphen a/d Rijn.

Goedkoop Bouwmaterialen, onderdeel van de inkooporganisatie SAKOL, is al klant bij Kerridge Commercial Systems sinds 2005 en maakt gebruik van onze software K8 Babbage. Ook bij deze nieuwe vestiging maken zij gebruik van K8. Het opzetten en inrichten van een nieuwe vestiging is soepel verlopen en eenvoudig binnen K8 in te regelen dankzij de uitgebreide mogelijkheden voor het beheer van meerdere vestigingen en magazijnen.

Paul den Boer, ICT beheerder Goedkoop, over de livegang van de nieuwe vestiging:

“We zijn zeer verheugt en trots om in deze tijd een 5de vestiging toe te kunnen voegen aan onze organisatie. Door een goede samenwerking tussen Kerridge CS en onze organisatie, konden we na een kort testtraject binnen 1 dag live met de nieuwe vestiging. Hiermee bewijst het systeem uitermate geschikt te zijn voor meerdere vestigingen.”

Wij feliciteren Goedkoop Bouwmaterialen met deze mooie uitbreiding van haar activiteiten en vestigingen en wensen het team veel succes!

 

Heather Preu is bij Kerridge Commercial Systems (KCS) gekomen als Chief Executive Officer (CEO) voor Noord-Amerika. Met een sterke achtergrond in uitvoerend leiderschap omvatten Heather’s recente functies als senior management binnen Infor en IBM, beide wereldwijde leveranciers van softwareoplossingen.

Heather neemt de volledige verantwoordelijkheid op zich voor alle KCS-activiteiten in de Verenigde Staten en Canada, inclusief MAM en KCS (voorheen bekend als Dancik en Mincron). Heather rapporteert aan Ian Bendelow (Group CEO). Ian vertelt: “Onze groep is aanzienlijk gegroeid in Noord-Amerika, aanvankelijk met onze acquisitie van Dancik, die ERP-oplossingen biedt gericht op de vloerdistributiesector, en vervolgens met Mincron, die ERP-oplossingen levert gericht op de bouwdistributiesector. De laatste overname van MAM, een bedrijf dat zich richt op ERP-oplossingen voor de automotive sector, heeft aan deze groei bijgedragen. MAM behoudt haar merk binnen de specifieke markt, maar speelt een belangrijk onderdeel binnen de groepsstrategie. Dancik en Mincron zijn samengevoegd tot het merk Kerridge Commercial Systems, en ons vlaggenschip ERP-Product, K8, is met succes gelanceerd op de Noord-Amerikaanse markt, wat voor verdere organische groei heeft gezorgd. Daarnaast hebben wij een nieuw kantoor geopend in Toronto om deze groei te ondersteunen. Onze sterke aanwezigheid op de Noord-Amerikaanse markt, met kantoren in Houston, Raleigh Durham, Philadelphia en Toronto, plaatst ons in een geweldige positie om nog verder te kunnen groeien. Heather’s ervaring, motiverende persoonlijkheid en aandacht voor de klantenservice zullen de groep naar een hoger niveau tillen in Noord-Amerika”.

Heather voegt zich bij KCS na een uitgebreide carrière binnen een aantal leiderschapsrollen, meest recentelijk als SVP en GM Global Solutions bij Infor. Voordat ze bij Infor kwam, heeft ze o.a. gewerkt bij IBM en GE Meridium.

Heather over haar nieuwe rol: “Ik heb heel veel zin om een onderdeel te zijn van de KCS familie. Met de voortdurende investeringen in producten en de Noord-Amerikaanse uitbreiding, is het een geweldige tijd om deel uit te maken van deze organisatie. Met de kracht van de producten en de onovertroffen branchekennis kan ik niet wachten om het team te ontmoeten en met onze klanten en prospects in gesprek te gaan om onze continue focus op het leveren van het hoogste niveau van klanttevredenheid en bedrijfsoplossingen met hen te delen”. Ian vertelt: “Wij geloven dat onze producten en diensten ongelooflijk aantrekkelijk zijn voor onze klanten en prospects op de Noord-Amerikaanse markt. Met de benoeming van Heather tonen wij opnieuw onze toewijding aan deze markt”.

Lees het hele artikel. 

Beste klant,

Omdat de effecten van Coronavirus ​​wereldwijd een ongekende impact blijven hebben, wilde ik u op de hoogte brengen van het werk dat we verzetten om overal onze klanten te ondersteunen.

Over de hele wereld werken al onze mensen nu vanuit huis. Onze plannen voor bedrijfscontinuïteit zijn in gang gezet en al onze diensten blijven functioneren terwijl we op afstand werken. U mag geen verslechtering ervaren bij onze supportdiensten. Onze R & D-teams blijven ontwikkelen en zelfs onze consultants en trainingsafdeling blijven klanten helpen met nieuwe implementaties en upgrades, zij het door middel van video conferentietools.

In de afgelopen 2 weken hebben we honderden VPN-oplossingen geïmplementeerd om veel klanten te helpen om thuis te kunnen werken. We hebben honderden hardware apparaten geleverd om klanten te helpen mobiel te werken en hebben veel van onze klanten geholpen om software naar de cloud te verhuizen om de bedrijfscontinuïteit te waarborgen.

We zijn vastbesloten om er voor u te zijn en u te helpen innoveren, automatiseren en evolueren om nieuwe uitdagingen aan te gaan.

Als we u op welke manier dan ook kunnen helpen, aarzel dan niet om contact op te nemen met uw persoonlijke accountmanager of de supportdesk.

 

Met vriendelijke groet,

Ian Bendelow

CEO van KCS Group

 

MAM Software

Hungerford, UK, 21 oktober 2019 - Kerridge Commercial Systems ("KCS"), een marktleider in software, diensten en ondersteuning van oplossingen voor klanten in de handel, groothandel, productie en distributie wereldwijd, heeft vandaag aangekondigd dat het de overname van MAM Software Group heeft voltooid , Inc. (NASDAQ Capital Market: MAMS). ("MAM Software" of "MAM") is een toonaangevende wereldwijde leverancier van on-premise en cloudgebaseerde bedrijfsmanagementoplossingen voor de automotive aftermarket en distributie markt, die aan alle voorwaarden voldoet.

Ian Bendelow, CEO van Kerridge Commercial Systems, zei: "KCS biedt end-to-end ERP-oplossingen, waaronder Supply Chain Management, Financieel Management, CRM, Warehouse Management, Vehuur Management, Transport Management, Business Intelligence, ePOS en meer, specifiek voor de distributie- en productiemarkten. Door MAM in de KCS-groep te brengen, zal onze aanwezigheid in de automotive aftermarket-sector worden versterkt. Wij geloven dat onze uitgebreide reeks complementaire oplossingen ons in staat zal stellen om bestaande klanten van zowel KCS als MAM op de lange termijn beter te bedienen en tegelijkertijd een zeer aantrekkelijk alternatief voor nieuwe klanten te bieden.”

Mike Jamieson, CEO van MAM Software, zei: “De voltooiing van deze combinatie betekent een belangrijke mijlpaal voor zowel MAM Software als KCS. Samenwerken met KCS biedt MAM kansen om haar klantenbestand effectiever te bedienen via de vergaande en uitgebreide middelen van KCS, dat wereldwijd een sterke basis van meer dan 15.000 klanten heeft. We zijn ervan overtuigd dat KCS de leidende positie van MAM in de automotive aftermarket-sector kan verbeteren door gebruik te maken van de domeinexpertise van de KCS-organisatie. We kijken uit naar een spannend nieuw hoofdstuk samen als onderdeel van de KCS-groep.”

Over MAM Software Group, Inc.

MAM Software is een toonaangevende wereldwijde leverancier van cloudgebaseerde bedrijfs- en on-premise managementoplossingen voor de automotive aftermarket en distributiemarkt. Het bedrijf biedt een portfolio van innovatieve software (SaaS en packaged), data (DaaS) en integratiediensten (iPaaS) waarmee bedrijven intelligent hun kernprocessen kunnen beheren, kosten kunnen beheersen en nieuwe winstkansen kunnen genereren. De geïntegreerde platforms van MAM bieden een schat aan rijke functionaliteit, waaronder: verkooppunten, inventaris, inkoop, rapportage, gegevens en e-commerce. Groot-, detailhandel en installateurs in Noord-Amerika, het Verenigd Koninkrijk en Ierland vertrouwen op MAM-oplossingen, ondersteund door toegewijde teams van ervaren service- en supportprofessionals. Ga voor meer informatie naar www.mamsoftware.com.

Over Kerridge Commercial Systems

Kerridge Commercial Systems biedt specialistische software, service en support van volledig geïntegreerde software oplossingen aan klanten actief in de handel, distributie, verhuur, projecten en installatie – kleine en grote bedrijven, waar dan ook ter wereld. Met ruim 40 jaar ervaring binnen deze sectoren, zijn onze technische experts leiders in handels- en management technologieën. Onze innovatieve en flexibele aanpak zorgt ervoor dat onze klanten op de lange termijn met ons samenwerken. Onze missie is eenvoudig: het ontwerpen en leveren van hoogwaardige, geïntegreerde ERP-oplossingen waarmee onze distributieklanten effectief, efficiënt voorraad kunnen leveren, winstgevend kunnen verkopen en concurrerend kunnen bedienen. Ga voor meer informatie naar www.kerridgecs.nl

Contact:

Kerridge Commercial Systems

Todd Fogarty
Kekst CNC
212 521 4854
todd.fogarty@kekstcnc.com

Vanderkamp Pompen

Vanderkamp Pompen, opgericht in 1991, is een innovatief en indrukwekkend bedrijf dat hoogwaardige oplossingen biedt voor tijdelijke pompprojecten. Hun missie en uitdaging is voor alle voorkomende tijdelijke pompproblemen een oplossing te kunnen leveren. Kennis is daarom ook de kern van hun product.

VanderKamp Pompen, gevestigd in Zwolle en Kruiningen, levert internationaal maatoplossingen voor tijdelijke pompinstallaties, op het gebied van afvalwater, oppervlaktewater, industriewater en brandbestrijding.

In gesprek met Hielke Werkman over het bedrijf verwoorde hij mooi de missie van het bedrijf: “Wij verhuren pompen, maar eigenlijk is ons product het leveren van advies en het bieden van oplossingen voor problemen of uitdagingen. Daar zijn wij bijzonder in. Voornamelijk omdat wij dit ook nog eens doen met grote en elektrische pompinstallaties.”

Lees het hele artikel hier.

MAM Software

Blue Bell, PA and Hungerford, UK, September 3, 2019 – MAM Software Group, Inc. (NASDAQ Capital Market: MAMS) (“MAM Software” or “MAM”), a leading global provider of on-premise and cloud-based business management solutions for the automotive parts, tire and vertical distribution industries, today announced that it has entered into a definitive agreement under which it will be acquired by Kerridge Commercial Systems (KCS), which provides software, services and support to deliver fully integrated trading and business management solutions to trade, wholesale, manufacturing and distribution customers across the world, in an all-cash transaction valued at approximately $154.2 million. Under the terms of the agreement, MAM stockholders will receive $12.12 per share in cash for each common share of MAM, which represents a 14% premium over the closing price on August 30, 2019 and a 38% premium over the prior 90-day average of $8.80 per share.

“This all-cash transaction provides MAM Software’s stockholders with a premium over the pre-announcement market price of their shares, and we believe it will allow our team to increase our focus on long-term success that will benefit customers, employees and partners. Together with KCS, we can offer a broader portfolio of solutions to our customers globally,” said Mike Jamieson, MAM Software CEO. “We have long believed that a partnership between MAM Software and KCS would create a range of significant strategic opportunities,” said Ian Bendelow, CEO of Kerridge Commercial Systems. “MAM has significant traction in the automotive aftermarket sector that augments our solution offering, and this combination also will expand our U.S. market presence. We look forward to joining with the MAM team as we invest further in the business to accelerate MAM Software’s growth and bring greater value to its customer base.” Following an extensive review of strategic alternatives and a thorough process, MAM’s Board of Directors have unanimously approved the proposed transaction. Following the execution of the merger agreement, stockholders of MAM representing more than 50% of MAM’s outstanding shares delivered a written consent approving the transaction and no other approval of MAM’s Board of Directors or stockholders is required to complete the transaction. The transaction, which is expected to close in or prior to the fourth quarter of 2019, is subject to certain customary closing conditions. A copy of the definitive agreement will be made available at MAM’s website at www.mamsoftware.com. Mirus Capital Advisors and Sullivan & Worcester LLP are serving as MAM’s financial and legal advisors, respectively, for this transaction. Kirkland & Ellis LLP is serving as KCS's legal advisor.

About MAM Software Group, Inc.

MAM Software is a leading global provider of cloud-based business and on-premise management solutions for the auto parts, tire and vertical distribution industries. The company provides a portfolio of innovative software (SaaS and packaged), data (DaaS), and integration (iPaaS) services that enable businesses to intelligently manage core business processes, control costs and generate new profit opportunities. MAM's integrated platforms provide a wealth of rich functionality including: point-of-sale, inventory, purchasing, reporting, data and e-commerce. Wholesale, retail and installer business across North America, the U.K. and Ireland rely on MAM solutions, backed by dedicated teams of experienced service and support professionals. For further information, please visit www.mamsoftware.com.

About Kerridge Commercial Systems

Kerridge Commercial Systems (KCS) provides specialist software, services and support to deliver fully integrated trading and business management solutions to distributive trades customers, large and small – wherever they are in the world. With our heritage in distributive trades, our technical experts are thought leaders in trading and management technology, and our innovative and flexible approach ensures our customers partner with us for the long-term. Our mission is simple: to design and deliver high performance, integrated ERP solutions that enable our distributive trade customers to source effectively, stock efficiently, sell profitably and service competitively. For further information, please visit www.kerridgecs.com.

Forward Looking Statements

This communication contains forward-looking statements within the meaning of Section 27A of the Securities Act of 1933, as amended, and Section 21E of the Securities Exchange Act of 1934, as amended, that are based on beliefs and assumptions of MAM’s management and on information currently available to MAM’s management and that are intended to be covered by the “safe harbor” created by those sections. Forward-looking statements include information concerning MAM’s possible or assumed future results of operations, business strategies, financing plans, competitive position, industry environment, potential growth opportunities, potential market opportunities, the successful closing of this transaction, effects of the transaction, operations as a private company and the location of its headquarters and the effects of competition. Forward-looking statements consist of all statements that are not historical facts and can be identified by terms such as “accelerates,” “anticipates,” “believes,” “could,” “seeks,” “estimates,” “expects,” “intends,” “may,” “plans,” “potential,” “predicts,” “projects,” “should,” “will,” “would” or similar expressions and the negatives of those terms. Forward-looking statements involve inherent risks and uncertainties which could cause actual results to differ materially from those in the forward-looking statements, as a result of various factors including, without limitation, (1) the occurrence of any event, change or other circumstance that could give rise to the termination of the merger agreement; (2) the possibility that the consummation of the proposed acquisition described in this communication does not occur or is delayed, either due to the failure of closing conditions or other reasons; (3) the risk that the proposed acquisition disrupts current plans and operations or increases operating costs and the potential difficulties in customer loss and employee retention as a result of the announcement and consummation of such acquisition; (4) the outcome of any legal proceedings that may be instituted against MAM, KCS or others following announcement of the merger agreement and transactions contemplated therein; and (5) those risks and uncertainties described in the Risk Factors and in Management’s Discussion and Analysis of Financial Condition and Results of Operations sections of MAM’s most recently filed Annual Report on Form 10-K and MAM’s subsequently filed Quarterly Reports on Form 10-Q. MAM urges you to consider those risks and uncertainties in evaluating its forward-looking statements. Given these uncertainties, you should not place undue reliance on these forward-looking statements. MAM does not undertake any obligation to update or revise publicly any forward-looking statements, whether as a result of new information, future events or otherwise, except as may be required by law.

Additional Information and Where to Find It

In connection with the proposed merger, MAM intends to file relevant materials with the Securities and Exchange Commission (the "SEC"), including a preliminary information statement on Schedule 14C. Following the filing of the definitive information statement with the SEC, the Company will mail the definitive information statement to all MAM stockholders. You may obtain copies of all documents filed by MAM with the SEC regarding this transaction, free of charge, at the SEC’s website, www.sec.gov or from MAM’s website at www.mamsoftware.com.

Contact:

MAM Software

Brian H. Callahan
Chief Financial Officer
610-336-9045 ext. 240

Kerridge Commercial Systems

Todd Fogarty
Kekst CNC
212 521 4854
todd.fogarty@kekstcnc.com

K8 voor hout

Maak kennis met Olav Hijkoop, één van onze consultants, die gespecialiseerd is in de houtbranche dankzij zijn ervaring in deze sector. Olav kent de dagelijkse processen binnen een houthandel en de behoeften en wensen van onze klanten en de markt. Hij weet deze vertaalslag te maken naar de mogelijkheden van onze ERP oplossing K8 voor handelsbedrijven.

Olav: “K8 is een fantastisch product voor de houthandel, omdat het alles verwerkt en beheert wat een houtbedrijf doet: deelproductie, werkorders, bulk inkopen, rapporteren, bewerkingen voor en verkoop aan handelaren of eindgebruikers.” Olav gelooft dat voor houthandels de belangrijkste wens is dat hun software een volledig overzicht geeft van hun voorraad en bijdraagt aan verhoogde productiviteit. Hij vervolgde: “Toen één van onze houtklanten K8 voor het eerst installeerde, konden ze zien waar de knelpunten in hun processen lagen. Dankzij de verbeteringen die ze konden maken, hebben ze een tweede productielijn kunnen introduceren en de omzet kunnen verhogen.”

Voor bedrijven die partijen en bundels hout ontvangen, heeft K8 de optie om deze als lots en pakken te beheren en het product te volgen wanneer het wordt gesplitst in kleinere pakketten of langs verschillende interne of externe bewerkingen gaat. K8 kan gefaseerde werkorders beheren en job cards maken en rapporteren over elke bewerkingsfase. Het systeem is ook ontworpen om de kosten van het instellen van een machine, de bewerkingen en beheer van aflopers vast te leggen. Ook houdt K8 de integriteit van de chain of custody langs de hele supply chain bij en is het eenvoudig om rapporten te produceren voor inspecteurs om te laten zien waar het hout is of waarin het is verwerkt. Olav voegde hieraan toe: “Volledige zichtbaarheid van uw voorraad is ook wat gebruikers de mogelijkheid biedt om klanten vertrouwen te geven in u als leverancier.”

Het hele interview lezen?

Lees het hele interview

InspHire breidt uit

inspHire Limited is verheugd de overname van haar reseller Elev8 Australia Pty Ltd aan te kondigen.

inspHire heeft de bekroonde verhuuroplossingen de afgelopen 12 jaar via  haar plaatselijke reseller geleverd en is nu van plan om klanten rechtstreeks te bedienen. Het richt zich op een aantal kernmarkten, waaronder fabrieksinstallaties, bouwvoertuigen en elektrisch aangedreven steigers, olie- en gasapparatuur, draagbare toiletten, audiovisuele, - en medische apparatuur.

inspHire levert al een aantal jaar software-oplossingen aan de verhuursector en is actief in Europa, Noord-Amerika en Afrika, waarmee ze ondersteuning biedt aan meer dan 1200 bedrijven in meer dan 30 landen. Het maakt deel uit van de Kerridge Commercial Systems Group, die software levert aan 15.000 klanten over de hele wereld. Zij biedt end-to-end ERP-oplossingen, inclusief verhuur, supply chain management, financieel management, CRM, warehouse management, transportmanagement, business intelligentie en ePOS-oplossingen voor de distributie- en productiemarkten.

Sprekend over de overname zei Graham Dobbs, CEO van inspHire: "Dit is een geweldige kans om onze strategie te versnellen. We kijken ernaar uit om met klanten in heel Australië en Azië samen te werken om hun behoeften beter te voldoen. Het is een spannende tijd voor inspHire om zich in Australië te vestigen en om lokaal nauw samen te werken met onze klanten. Ik ben ook heel blij om onze nieuwe Australische collega's bij de groep te verwelkomen. Ze zijn een zeer toegewijd, goed geïnformeerd en ervaren team en een geweldige aanvulling op het inspHire-team. Het uitbreiden van onze activiteiten in de Australische en Aziatische markten is een belangrijk onderdeel van onze wereldwijde strategie. Het nieuwe kantoor in Australië brengt het aantal inspHire-kantoren wereldwijd op 4; het Verenigd Koninkrijk, Nederland en de Verenigde Staten. Nu met het wereldwijde bereik en de steun van Kerridge Commercial Systems Group zijn we beter gepositioneerd om de groei van inspHire voort te zetten en onze klanten over de hele wereld te bedienen."

AGP Business Software verder als KCS

Sliedrecht, 5 december 2018 – AGP Business Software, leverancier van ERP-software voor diverse branches, gaat vanaf december 2018 verder onder de vlag van Kerridge Commercial Systems, leverancier van geavanceerde, volledig geïntegreerde bedrijfsoplossingen voor bedrijven actief op het gebied van groothandel, verhuur, projecten en installatie.

De rebranding is een volgende stap na de overname van AGP door Kerridge Commercial Systems in januari 2018.

AGP Business Software houdt zich al sinds 1977 bezig met het automatiseren en optimaliseren van bedrijfsprocessen door middel van handels-, installatie-, project- en verhuursoftware. Het bedrijf heeft een vestiging in Capelle aan den IJssel en het hoofdkantoor staat in Veghel. Kerridge Commercial Systems is gevestigd in Sliedrecht. Na de rebranding zullen de drie locaties officieel verdergaan als één bedrijf en één team met een portfolio van meerdere oplossingen voor de handel- en distributie-, verhuur-, projecten- en installatiesector.

Breder portfolio aan oplossingen

Het huidige productportfolio van AGP Business Software zal prominent binnen de markt beschikbaar blijven. Danny Scheffers, Unit Manager bij AGP Business Software Capelle aan den IJssel: “Onze locatie in Capelle aan den IJssel zal zich blijven bezighouden met oplossingen specifiek gericht op de installatiebranche. Ook de service en werkwijze blijven hetzelfde. Wel biedt de rebranding mogelijkheden om klanten van een nog breder portfolio aan oplossingen te voorzien. Daarnaast zijn we bezig om ons huidige oplossingenpakket te vernieuwen, om klanten nog beter te ondersteunen.”

Rutger Scherpenhuysen, Sales Manager bij AGP Business Software Veghel: “Met de overname van AGP door Kerridge Commercial Systems maken we deel uit van een sterke, wereldwijde organisatie. We zijn gegroeid van een organisatie met zestig man naar een organisatie met ruim 850 werknemers. Dat betekende een stroomversnelling qua innovatie in techniek en ICT-oplossingen. We kunnen nu nog sneller anticiperen op de wensen van klanten en de markt. Ook door de uitbreiding van onze beschikbare expertise en ons productportfolio zijn we in staat om klanten nog beter te bedienen. We kijken ernaar uit om met ons team door te gaan onder de naam Kerridge Commercial Systems.”

Neem voor meer informatie contact op met:

Kerridge Commercial Systems
Ramona de Jong
T +31 (0)184 679 406
E Ramona.de.Jong@kerridgecs.com

Fred Loos

“Ik ben vereerd te zijn benaderd voor de functie van Managing Director Benelux en kijk ernaar uit mijn steentje bij te dragen aan de verdere groei van Kerridge Commercial Systems in de Benelux.”

Fred Loos, Managing Director Benelux, Kerridge Commercial Systems

Kerridge Commercial Systems, leverancier van geavanceerde, volledig geïntegreerde bedrijfsoplossingen voor handelsbedrijven, groothandel en distributie, heeft Fred Loos (1962) per 1 juli 2018 benoemd tot Managing Director Benelux. Fred Loos brengt 34 jaar ervaring in IT en financieel-logistieke systemen met zich mee en neemt de rol over van Ian Bendelow, CEO van de KCS Group. In zijn functie zal Fred Loos leidinggeven aan de dagelijkse operatie van zowel Kerridge Commercial Systems in Sliedrecht als het recent overgenomen AGP Business Software in Veghel en Capelle aan den IJssel. Ook speelt hij een belangrijke rol bij het verenigen van beide bedrijven en het optimaliseren van de samenwerking.

Vóór zijn aanstelling bij Kerridge Commercial Systems was Fred Loos werkzaam als General Manager SME bij een gerenommeerd softwarebedrijf, waar hij verantwoordelijk was voor de mkb-markt in Nederland en België. Gedurende zijn carrière deed hij uitgebreide ervaring op in de richting van IT en management, door middel van diverse (leidinggevende) functies, opleidingen en cursussen.

Fred Loos: “Ik ben vereerd te zijn benaderd voor de functie van Managing Director Benelux en kijk ernaar uit mijn steentje bij te dragen aan de verdere groei van Kerridge Commercial Systems in de Benelux. Begin 2018 nam het bedrijf AGP Business Software over. Een bedrijf overnemen is één ding, van verschillende bedrijven één maken is een tweede. Ik kan niet wachten om met de verschillende entiteiten samen te werken om een succesvol geheel te creëren over meerdere locaties, en ben zeer gemotiveerd om nieuwe kansen voor uitbreiding te spotten.”

Lees het hele artikel hier.

Sunday Times HSBC International Track 200

We zijn verheugd om aan te kondigen dat Kerridge Commercial Systems (KCS) genoteerd staat als nummer 37 in de Sunday Times HSBC International Track 200, een ranglijst die de top 200 van private bedrijven in het middensegment van Groot-Brittannië, gerangschikt in volgorde van de snelst groeiende overzeese verkoop.

De ranglijst wordt opgesteld door Fast Track, een firma uit Oxford die de best presterende particuliere bedrijven van Groot-Brittannië onderzoekt en rangschikt. Bij het onderzoeken van de bedrijven, vond Fast Track ook dat de VS het meest populaire land is voor buitenlandse verkoop, waarbij 118 van de 200 bedrijven het als een belangrijke markt beschouwen. Het is ook de beste keuze voor toekomstige groei, met meer dan de helft van de bedrijven (107) die van plan zijn om daar uit te breiden.

Fast Track geloofde ook dat de ranglijst de veerkracht toont van de Britse exporteurs in het middensegment. Ondanks de onzekerheid als gevolg van de lopende Brexit-onderhandelingen, is hun gecombineerde internationale omzet in de afgelopen twee jaar met gemiddeld 62% per jaar gegroeid tot een totaal van £ 10,1 miljard, het hoogste groeipercentage gemeten in de enquête sinds 2013.

The Sunday Times meldde dat het een ander teken van vertrouwen was dat 60 van de beursgenoteerde bedrijven ervoor hadden gekozen overzeese bedrijven over te nemen om hun groei te versnellen – ten opzichte van 46 vorig jaar. De zes strategische overnames die KCS onlangs in Europa, de VS en Zuid-Afrika heeft doorgevoerd, hebben duidelijk bijgedragen aan onze internationale omzet van £ 24 miljoen in 2017.

De volledige ranglijst werd gepubliceerd als een supplement van acht pagina's met het zakelijke gedeelte van The Sunday Times op 10 juni, zowel in gedrukte vorm als in de digitale editie en op: www.fasttrack.co.uk/company_profile/kerridge-commercial-systems/

Van Houwelingen Hout

Kuipers Bouwmaterialen en Steenhandel BV is de haast enig overgebleven onafhankelijke groothandel in bouwmaterialen in het noorden van het land. Niet gelieerd aan een specifiek merk of een specifieke bouwpartner, maar gewoon opererend vanuit de eigen ervaring en kennis in deze branche.

Twee gekoppelde softwareapplicaties, een boekhoudpakket en een orderverwerkingsapplicatie, moesten plaats maken voor K8 Babbage van Kerridge Commercial Systems. Binnen het bedrijf wordt inmiddels een jaar gewerkt met de ERPoplossing van KCS.

Lees het hele artikel hier.

Van Houwelingen Hout

Een allesomvattend totaalpakket voor bouwend Nederland – dat is wat van Houwelingen Hout biedt. We kunnen het bedrijf, dat al actief is in de branche sinds de jaren 20, omschrijven als een bedrijf dat dicht bij de klant staat. Een echte ontzorger in alle behoeften, leverancier van totaal pakketten, met korte lijnen, een breed assortiment, kennis van mensen en kennis van producten en processen.

In navolging van een medelid van SAKOL, de inkooporganisatie die al 35 jaar krachten bundelt in hout en bouwmaterialen, is het bedrijf in 2004 in contact gekomen met Kerridge Commercial Systems. De geïntegreerde mogelijkheden en de scherpe prijsstelling zijn doorslaggevend geweest om voor een ERP oplossing te kiezen van KCS. In januari 2005 is van Houwelingen Live gegaan op K8. Eigenaar Ton van Houwelingen weet dit nog goed: “De verkoop en prijsstelling maakten het mogelijk om te groeien naar een volwassen automatisering. Van klein naar groot.”

Lees hele artikel.

Lakeview Computers

December 2017 - Kerridge Commercial Systems (KCS), een toonaangevende wereldwijde leverancier van softwareoplossingen voor de retail, groothandel, handel en distributie, heeft een akkoord bereikt over de overname van Lakeview Computers (Lakeview), Dartford, Verenigd Koninkrijk.

KCS biedt al software aan 14.700 klanten wereldwijd, met een aanbod van end-to-end ERP oplossingen specifiek voor de distributie en productie markten, met inbegrip van Supply Chain Management, Financieel Beheer, CRM, Warehouse Management, Transport Management, Business Intelligence, ePOS en meer. De acquisitie ondersteunt de groeistrategie van de onderneming en komt in navolging van drie andere acquisities in de afgelopen 18 maanden waarvan één in de Verenigde Staten en twee in Zuid-Afrika.

Het bedrijf Lakeview wordt gezien als een aanvulling op de huidige productportfolio en marktpositionering van KCS. Na voltooiing van deze acquisitie, zal de KCS group oplossingen bieden aan meer dan 14,950 klanten en meer dan 190.000 gebruikers. De overname wordt verwelkomd door Lakeview en hun producten worden blijvend gehandhaafd en ondersteund. KCS zal de mogelijkheden onderzoeken om de oplossingen van Lakeview af te stemmen met de bestaande infrastructuur en productportfolio van KCS. Hoewel er bij alle ERP oplossingen een algemene set aan functionaliteiten zal zijn, zullen de producten en oplossingen van Lakeview duidelijk gericht zijn op de SME markt, terwijl K8 (KCS product) schaalbaarheid biedt en gericht is op een uitgebreide reeks van branches en markten binnen productie en distributie.

Over de overname zegt Ian Bendelow, CEO van KCS: "Dit is een belangrijke aanwinst voor ons. Het geeft ons onmiddellijk een grotere aanwezigheid in de Britse markt en een vergroot platform voor groei in onze traditionele markten. Fundamenteel bieden zowel Lakeview als KCS klanten waarde via functioneel rijke oplossingen en voortdurende ontwikkelingen die sterk inspelen op de veranderende behoeften van onze klanten. Lakeview en KCS zijn een goede match." Lakeview zal als een zelfstandige business unit van KCS functioneren met een nieuw merk om de synergie met KCS te benadrukken. Het team van Lakeview zal nauw samenwerken met het team van KCS om het succes te verzekeren van de Lakeview/KCS integratie.

Lakeview_Acquisitie

De AZ Hollink Group, een internationale groep bedrijven gespecialiseerd in mechanische aandrijftechniek voor Europa en Sub-Saharisch Afrika, heeft gekozen voor de volledige geïntegreerde ERP oplossing K8. AZ Hollink is wereldwijd leverancier van een zeer breed scala aan producten waaronder hoogwaardige koppelingen, glijlagers, tandwielkasten en overige Power Distributie producten.

“De software oplossingen van Kerridge Commercial Systems sluiten beter aan bij de bedrijfsprocessen van onze onderneming en is speciaal ontwikkeld voor handelsbedrijven.” licht Rob Hendriks, Managing Director van AZ Hollink toe. “De gebruiker kan in één oogopslag zien wat er op voorraad is, wat er onderweg is, de historie van een product en de klanten kaart - dit is vaak bij andere ERP systemen alleen via meerdere schermen toegankelijk. Het is dus erg gebruikersvriendelijk en eenvoudig te onderhouden.”

AZ Hollink heeft gekozen voor onze oplossing in de Cloud, grote kapitaalinvesteringen zijn hierdoor overbodig. Het ERP systeem van AZ Hollink zal door KCS worden gehost in onze eigen K-Cloud en zal alle bestaande financiële- en handelssystemen vervangen.

Het project management team van Kerridge Commercial Systems zal de komende maanden nauw samenwerken met AZ Hollink om een succesvolle Go Live te realiseren in januari 2018.

http://www.azhollink.eu/ en http://nl.azhollink.nl/

Klantendag 2017: Een inspirerende dag vol nieuwe releases

Op donderdag 21 september j.l. mochten wij onze klanten welkom heten op Fort aan de Klop in Utrecht voor onze jaarlijkse klantendag. Wij kijken terug op een mooie dag met een kick-off van de ontwikkelingen binnen de KCS Group, gevolgd door de introductie van nieuwe mogelijkheden binnen onze ERP oplossing, uitgebreide workshops van bestaande functionaliteiten en de Roadmap van K8 voor het komende jaar.

Highlights:

  • Groei en ontwikkeling Kerridge Commercial Systems wereldwijd
  • Sneak Preview van onze eerste app: ePod voor chauffeurs
  • Het beheer van Rebate Management
  • Compleet vernieuwde functionaliteit voor projecten
  • Lancering eLearning platform

Na afloop van de laatste workshops hebben wij de dag met elkaar afgesloten tijdens een uitgebreide BBQ. Wij willen alle klanten die er bij konden zijn bedanken voor hun aanwezigheid.

Voor een sfeerimpressie van deze dag ga naar: http://bit.ly/2frW0Kv

Nog steeds de dezelfde uitstekende oplossingen, diensten en ondersteuning

CARY, NC-14 september 2017 – Kerridge Commercial Systems, leverancier van geïntegreerde software-oplossingen gericht op het bedienen van de groothandel, distributie en detailhandel in bouwmaterialen, hout, vloerbedekking, sanitair en vele andere markten, kondigde vandaag aan dat het Amerikaanse Dancik en Mincron zijn omgedoopt tot Kerridge Commercial Systems (KCS).

"Wij zijn heel blij om deze aankondiging te kunnen doen," verklaarde Alan Cross KCS Executive Vice President Noord-Amerika, "en toch is het zaken doen en werken zoals gebruikelijk, zonder dat het invloed op onze klanten zal hebben. Als we deze groei in Noord-Amerika blijven voortzetten, is het zinvol om onze mensen en producten onder één merknaam te verenigen. Het merk Kerridge Commercial Systems weerspiegelt onze vastberadenheid om voorop te blijven lopen met technologie voor de handelssector wereldwijd. Onze missie is te helpen onze klanten concurrerend te kunnen inkopen, verkopen en service te bieden. Wij blijven ons richten op innoveren en het leveren van toonaangevende ERP oplossingen ontwikkeld voor de distributiesector – alleen nu reflecteren we dit met een sterke, verenigde bedrijfsnaam.

Lees het hele bericht

Mark Steggall, Hoofd Product Management bij Kerridge Commercial Systems, legt de voordelen uit van het gebruik van een modern ERP systeem voor het beheren van leverancierskortingen.

Leverancierskortingen kunnen een enorm verschil maken voor de rentabiliteit van een bedrijf. Het is de meest voorkomende methode gebruikt door de leveranciers van handelaren om hun handelswaar af te prijzen, dus het loont om te kunnen bijhouden wat leveranciers u verschuldigd zijn – en om voorspellingen over het resultaat te kunnen doen aan het einde van elke kortingsperiode.

De hele blog lezen? Klik hier.

IQ Retail

April 2017

Kerridge Commercial Systems (KCS), een toonaangevende wereldwijde leverancier van softwareoplossingen voor de Retail, groothandel, handel en distributie, heeft vandaag een akkoord bereikt over de overname van IQ Retail, gevestigd in Stellenbosch, Zuid-Afrika.

Met het hoofdkantoor in de UK, levert KCS software aan ruim 1.700 klanten wereldwijd, met een aanbod van end to end ERP totaaloplossingen waaronder Supply Chain Management, Ordermangement, Financieel Management, CRM, Warehouse Management, Transport Management, Business Intelligence, ePOS en meer specifieke functionaliteiten voor de groothandel, Retail en distributie. De acquisitie ondersteunt de strategie van de organisatie van aanhoudende groei en volgt drie andere acquisities in de laatste 18 maanden, waaronder 2 in Noord Amerika en 1 andere recentelijk in Zuid-Afrika.

Net als Kerridge Commercial Systems, levert IQ Retail al meer dan 30 jaar Retail en andere ERP oplossingen. De productensuite van het bedrijf, momenteel de toonaangevende Retail POS oplossing in Zuid-Afrika, wordt gedistribueerd via een kanaal van 160 zakelijke partners.

Na afronding van de overname zal de KCS Group de marktleider zijn in de regio als leveranciers van software oplossingen aan de sector, met de levering van oplossingen aan 13.000 klanten en 100.000 gebruikers in zuidelijk Afrika.

IQ Retail zal de bestaande oplossingen blijven onderhouden en ondersteunen en in de loop van de tijd nieuwe voordelen introduceren aan haar klanten vanuit de KCS portefeuille, zoals geavanceerde e-commerce en Cloud diensten, samen met een optionele upgrade strategie naar de gevestigde suite van KCS producten en diensten. Om verdere ondersteuning voor bestaande K8 klanten te realiseren zal KCS kijken naar de integratie van oplossingen vanuit de IQ Retail portefeuille.

Ian Bendelow, KCS Group CEO, zei, "Als de tweede belangrijke strategische overname in Afrika, verstevigt dit onze aanwezigheid verder op het Afrikaanse continent en breidt dit onze capaciteiten, diensten en productaanbod uit. Als we verder ons platform voor groei, IQ Retail bevestigt en uitgelijnd met onze bedrijfsstrategie gaande van zich te concentreren op de behoeften van de winkeliers, handelaars, groothandelaren en distributeurs. Onze klanten zullen profiteren van een nog sterker lokaal team in Zuid-Afrika, ter ondersteuning van de behoeften van onze klant.

Michael Reyneke, Managing Director van IQ Retail, voegde hier aan toe: "Deze acquisitie door KCS biedt twee toonaangevende bedrijven de mogelijkheid hun middelen, service en product aanbod te combineren, om de levering van hoog presterende en geïntegreerde bedrijfsmanagement oplossingen aan onze klanten in zuidelijk Afrika verder te versterken. Wij geloven dat onze geschiedenis, cultuur en klantprofiel ons zal voortbewegen in de toekomst en we kijken uit naar het verbeterde aanbod voor onze klanten".

Als Group Managing Director voor KCS in Afrika, zal Des Nangle de directeuren van IQ Retail, Michael Reyneke en Chris Steyn – en hun team ondersteunen, om ervoor te zorgen dat de voordelen als onderdeel van de KCS Group beschikbaar zijn voor alle klanten.

Tony Pey, Head of Sales Engineering bij Kerridge Commercial Systems (KCS), legt uit hoe u met behulp van multi-channel e-commerce software, volledig geïntegreerd met uw ERP-systeem, een betere ervaring levert aan uw klant en het werk voor uw medewerkers een stuk makkelijker maakt.

Veel handelaren die installatie van onze K8 software overwegen hebben al aanzienlijke investeringen gedaan in een moderne website en zijn al succesvol in hun verkoop online. De mogelijkheid om een nieuw ERP systeem te integreren met een bestaand online platform is daarom een zeer begrijpelijke reden tot bezorgdheid.

Het hele artikel lezen?

Lees verder.

November 2016

Kerridge Commercial Systems (KCS), een internationaal bedrijf met hoofdkantoor in de UK, heeft een akkoord bereikt over de overname van Integrity Software, gevestigd in Johannesburg, Zuid-Afrika en het succesvolle aanbod van producten. Deze overname is een belangrijke strategische overname voor KCS in Zuid-Afrika en een positieve ontwikkeling voor Integrity Software

KCS heeft Integrity Software overgenomen als onderdeel van onze doorlopende plannen om te groeien en marktleidende ERP en Bedrijfsmanagement oplossingen te bieden aan de handelssector over de hele wereld. Met Integrity Software voegen we oplossingen en expertise toe gespitst op onze kern - de handelssector - en versterken we specifiek ons aanbod voor de detailhandel. Bovendien kunnen wij nu onze Zuid-Afrikaanse klanten een payroll en HRIS oplossing aanbieden. De bedrijven zullen samen één van de sterkste ERP-leveranciers vormen, gericht op de specifieke behoeften van de distributie en Retail in zuidelijk Afrika.Kerridge Commercial Systems (KCS), een internationaal bedrijf met hoofdkantoor in de UK, heeft een akkoord bereikt over de overname van Integrity Software, gevestigd in Johannesburg, Zuid-Afrika en het succesvolle aanbod van producten. Deze overname is een belangrijke strategische overname voor KCS in Zuid-Afrika en een positieve ontwikkeling voor Integrity Software.

Integrity Software zal de bestaande softwareoplossingen blijven behouden en ondersteunen en in de loop van de tijd de voordelen vanuit het KCS portfolio introduceren aan haar klanten zoals geavanceerde e-commerce, mobiel handelen, en Cloud diensten als onderdeel van een optioneel upgrade traject en optionele extra functionaliteiten. Eveneens zal KCS modules uit de Integrity Software Suite introduceren binnen hun bestaande K8 ERP-systeem Payroll oplossingen om bestaande klanten verder te ondersteunen.

Reagerend op de overname zei Ian Bendelow, KCS Group CEO, "Dit is een belangrijke strategische aanwinst voor ons en onze eerste in Afrika, wat al vele jaren een belangrijke markt voor ons is. Het verstevigt onze aanwezigheid op het Afrikaanse continent, breidt onze capaciteit uit en biedt een extra platform voor groei... Integrity Software sluit aan bij onze succesvolle bedrijfsstrategie van concentratie op Retail, handel en zakelijke beheer oplossingen voor de handelssector. We zijn al ruim 20 jaar actief in de regio vanuit onze vestiging in Johannesburg. Het is een succesvolle en belangrijke regio voor de KCS groep. Onze klanten zullen profiteren van deze overname door de toename van kracht en diepte binnen ons Zuid-Afrikaanse team met betrekking tot de ondersteuning van functionaliteit-rijke oplossingen om te voldoen aan hun bedrijfsdoelstellingen & uitdagingen."

Greg Gerasimo, Managing Director van Software Integrity stelt, "de acquisitie door KCS bundelt twee grote bedrijven met soortgelijke geschiedenis, cultuur en klantprofiel. De gecombineerde middelen zal verdere versterking van de diensten die wij aan onze klanten in zuidelijk Afrika bieden kunnen en ik kijk er naar uit om deel uit te maken van de groep en het Integrity Software team te leiden in een nieuw tijperk van mogelijkheden."

Des Nangle, Managing Director voor de KCS groep in Afrika, zal Greg en het team ondersteunen en helpen om ervoor te zorgen dat de voordelen van het behoren tot de KCS groep beschikbaar zijn voor al onze klanten.

Lees het officiële persbericht hier.

Over Kerridge Commercial Systems

Wij bieden specialistische software, service en support voor de levering van volledig geïntegreerde handels en business management oplossingen aan klanten met een handelsbedrijf, klein of groot - waar dan ook ter wereld. Bedreven met de handelssector voor meer dan 40 jaar, zijn onze technische experts leiders in handels en management technologieën. Onze innovatieve en flexibele aanpak verzekert een lange termijn samenwerking met onze klanten. Onze missie is simpel: het ontwerpen en leveren van een hoog presterend geïntegreerde ERP oplossing, die het onze klanten mogelijk maakt om effectiever in te kopen, een efficiënter voorraadbeheer te voeren, winstgevender te verkopen en een betere service te verlenen.

Enorme systeemupgrade voor toonaangevende bouwmaterialen groothandel

Kuipers Bouwmaterialen en Steenhandel is een zelfstandige groothandel in bouwmaterialen, houtwaren, afbouwproducten, gevelstenen, dakpannen en prefab beton. Met 5 filialen binnen hun verzorgingsgebied Noord-Oost Nederland bevoorraden zij, met eigen transportmiddelen, een brede klantenkring.

De behoefte aan een geïntegreerd ERP pakket is er al geruime tijd. Kuipers werkt momenteel met een standaard financieel pakket, aangevuld met een handgemaakt systeem geleverd door een lokale partij. Hiermee ervaren zij veel storingen en foutmeldingen. “Door gebrek aan de juiste systemen ontbreekt de juiste informatie voor de verdere ontwikkeling van onze organisatie. Met K8 willen we deze informatievoorziening verbeteren om ons verder te ontwikkelen” zegt Robert Kuiper, eigenaar Kuipers BMH. De sleutel tot het succes van Kuipers is de platte organisatie en de nauwe samenwerking met zowel klanten als leveranciers. In de aanloop naar de live-gang worden de key-users bij alle processen betrokken, om de overgang soepel te laten verlopen.

De keuze voor Kerridge Commercial Systems was naast een financiële overweging een keuze vanuit het hart. Robert Kuiper zegt hierover: “De presentaties van Kerridge CS gaven het juiste gevoel, en daarmee een stuk vertrouwen. Ook het gebruikersgemak was een doorslaggevend punt.”

“Wij zijn verheugd dat Kuipers BMH voor K8 heeft gekozen. We hebben nauw samengewerkt om hun bedrijfsmodel in kaart te brengen en op onze beurt de kracht en veelzijdigheid van de software te laten zien waarmee de zakelijke doelen van Kuipers BMH bereikt kunnen worden." Michiel Bakker, General Manager Kerridge CS Nederland.

Er is gekozen voor een gefaseerde implementatie van additionele functionaliteiten. In fase 2 zal Kuipers gebruik gaan maken van Web Builder, de Cognito iQ transportapplicatie en het her-ontwikkelde projectmanagement. De komende maanden zullen Kuipers BMH en het projectteam van Kerridge CS Nederland nauw samenwerken om een succesvolle Go-Live te realiseren!

Voor meer informatie over Kuipers Bouwmaterialen en Steenhandel ga naar www.kuipers-bmh.nl.


Op donderdag 20 oktober waren wij als partner aanwezig tijdens het Value Chain event: the future of Business Software Innovations in het Crowne Plaza Antwerpen. Tijdens een parallelle sessie binnen de groothandel en distributie stream hebben wij ingezoomd op de Kosten van Voorraad, Transport en Personeel.

Speciaal voor deze presentatie kwam Andrew Wilkinson, European Sales Director, naar Antwerpen om het belang, de uitdagingen en de verlaging van deze kosten met het publiek te delen. Dit zijn immers alledaagse kosten waar iedere ondernemer met een handelsbedrijf mee moet leren ‘jongleren’.

De kosten van voorraad kunnen oplopen doordat kapitaal vast zit in de voorraad, voorraad verouderd is, magazijnkosten te hoog zijn of simpelweg omdat u de verkeerde artikelen op voorraad heeft. Transportkosten kunnen u hoofdpijn bezorgen door inefficiënte ritplanning, te hoge kosten per manifest, verkeerde planning van de lading en de constante klantverwachting waar u aan moet voldoen. De derde kostenpost is die van personeel: er is gebrek aan de juiste middelen om taken efficiënt uit te voeren, personeel wordt inefficiënt ingezet verspreid over het bedrijf en ook gedrag speelt hierbij een belangrijk rol. Mensen onderhandelen voorwaarden onnauwkeurig.

Aansluitend presenteerde Mark Verheijen, van Brentjens Bouwproducten, de voordelen die zij ervaren van Forecasting binnen K8. Deze functionaliteit stelt onze klanten in staat om automatische bestellingen te genereren op basis van historische vraag en variabele formules. De voordelen zijn kort samen te vatten:

  • Efficiëntie in de voorraad, minder foute bestellingen
  • Kostenbeheersing door lagere voorraad
  • Juiste niveaus om aan vraag te voldoen
  • Betere inkoopvoorwaarden, door regelmatig bestellen

Wilt u meer weten over hoe K8 u helpt deze kosten in balans te krijgen en te houden? Neem dan contact met ons op.

“Jongleren met deze kosten kan moeilijk zijn, tenzij u nauwkeurig en tijdig inzicht heeft om ze te analyseren en te reageren om ze onder controle te houden!”


 

ERP software voor je handelsbedrijf

Handelssoftware

Alle modules binnen ons ERP systeem zijn ontwikkeld voor de handel en ondersteunen je bij jouw belangrijkste taken als inkoopmanagement, voorraadbeheer, verkoop en service.

Regionale Websites:
Nederland | België | Zuid Afrika | Kenia | VK, Hoofdkantoor | Ierland | VS en Canada | Australië