Management Team
Ian Bendelow – Chief Executive Officer
Ian heeft 30 jaar ervaring binnen IT en ERP oplossingen en werktal meer dan 25 jaar met het portfolio van software oplossingen, services en klanten van het bedrijf. Zijn loopbaan ontwikkelde zich van klant gerelateerde ondersteunende, training en consultancy posities, naar management functies in sales, internationaal business development en overige commerciële posten. Ian is al zo'n 15 jaar General Manager en CEO van KCS, en leidt Kerridge Commercial Systems (KCS) in de verwezenlijking van de groeistrategie.
Fred Loos – Managing Director, Benelux
Per 1 juli 2018 is Fred Loos bij Kerridge Commercial Systems als Managing Director Netherlands gestart. Fred heeft 34 jaar ervaring binnen de software industrie, meest recentelijk als verantwoordelijke voor het MKB/KMO binnen een groot softwarebedrijf. Met zijn ervaring binnen de groothandelsbranche in het MKB/ KMO in de Nederlandse markt, zal Fred onze focus en management bandbreedte in deze belangrijke regio verder versterken.
James Mitchell - Managing Director, UK en Ierland
James Mitchell heeft 28 jaar ervaring met IT- en softwareoplossingen. Zijn carrière ontwikkelde zich van technische functies in R&D en product management tot klantgerichte functies in ondersteuning, projectmanagement, professionele diensten, consultancy en verkoop. Meer recentelijk was James Managing Director van een softwarebedrijf waar hij verantwoordelijk was voor Europa en Latijns-Amerika. James heeft een diploma in Business and Computer Science, een Executive MBA van Cranfield University Business School en hij is lid van het Institution of Engineering and Technology en een Fellow van het Chartered Management Institute.
Graham Dobbs – Managing Director, Rental Division
Graham is sinds 1987 betrokken bij de verhuursector. Hij werkte 13 jaar bij verhuurbedrijven voor hij zich toelegde op IT-softwareoplossingen en in 2000 in dienst trad bij de toonaangevende leverancier van verhuursoftware. Zijn carrière ontwikkelde zich van projectmanagement tot operationeel directeur en vervolgens tot verkoopdirecteur, voordat hij de MD werd voor de verhuursoftware business. Graham is gevestigd in het Verenigd Koninkrijk, maar is verantwoordelijk voor wereldwijde verhuuroplossingen. Hij heeft met succes wereldwijde groei gestimuleerd in het Verenigd Koninkrijk, Nederland en Europa, maar ook in Australië en de Verenigde Staten. Met een passie voor alles wat met verhuur te maken heeft, ziet Graham het als zijn taak om ervoor te zorgen dat we marktleidende oplossingen en diensten blijven leveren aan klanten die apparatuur verhuren, zodat ze hun concurrentie een stap voor blijven.
David Liddle – President of Research & Development
David is verantwoordelijk voor de Product Management & Development teams binnen Kerridge Commercial Systems sinds 2003. Voordat David zich bij ons aansloot, vervulde hij een aantal senior IT functies binnen de groothandel- en distributie branches. Zijn waardevolle ervaring als zowel gebruiker en leverancier van ERP systemen, zorgt ervoor dat onze constante investeringen in product ontwikkeling gefocust zijn op onze klantbehoeften.
Nigel Bedford – Chief Financial Officer
Nigel is een registeraccountant met meer dan 25 jaar ervaring bij de 4 grootste accountantskantoren van het Verenigd Koninkrijk en is tevens een ervaren CFO in de IT branche. Nigel werkt sinds de oprichting van Kerridge Commercial Systems limited in 2010 aan de zijde van Ian. Hij heeft in het bijzonder ervaring in de private sector en het leiden van deze ondernemingen door fases van snelle groei.
Des Nangle – President – Business Development
Des is sinds 1999 verantwoordelijk voor de groei van KCS in Zuid-Afrika. Hij is een van de oprichters van het Exec-team dat in 2010 Kerridge Commercial Systems Limited heeft opgericht. Als een groeiend bedrijf worden de kennis en vaardigheden van Des ingezet om de wereldwijde teams te helpen bij het aantrekken van nieuwe klanten over de hele wereld.
Anders Paulcén – Managing Director Scandinavië
Anders heeft meer dan 30 jaar ervaring in het ontwikkelen van succesvolle applicaties voor de bandenhandel in Noord-Europa. Anders kwam in 2023 bij KCS met de overname van Compilator, een bedrijf dat hij meer dan 25 jaar geleden oprichtte en sindsdien ontwikkelde tot marktleider in Scandinavië. Anders ziet het als zijn taak om de activiteiten van KCS in Scandinavië uit te breiden en de introductie van oplossingen voor de bandenhandel in de rest van de Groep te ondersteunen.
Chris Owen – Chief Support Officer
Chris Owen trad in juli 2018 in dienst bij Kerridge Commercial Systems als Chief Support Officer, met meer dan 20 jaar ervaring in softwarebedrijfsondersteuning bij multinationals. Voordat hij bij KCS kwam, was hij verantwoordelijk voor 'Customer Success - Global Delivery' bij 's werelds grootste supply chain softwarebedrijf. Chris werkt vanuit het hoofdkantoor van KCS in Hungerford, maar geeft leiding aan meer dan 250 medewerkers binnen onze supportteams wereldwijd. De uitgebreide ervaring van Chris in de implementatie van de nieuwste ondersteuningstechnieken en andere best practices in de branche helpt bij het leveren van hogere netpromotorscores, uitgebreide kennisbanken en snellere resolutietijden bij KCS. Chris is een Chartered IT Professional, geregistreerd bij de British Computer Society.
Carolyn Adams - Chief People Officer
Carolyn Adams is Carolyn Adams is de Chief People Officer van Kerridge Commercial Systems. In deze rol drijft Carolyn de HR-strategie, waaronder werving en selectie, ontwikkeling van medewerkers, integratieplanning en teambetrokkenheid. Voordat ze in 2014 bij Kerridge Commercial Systems kwam, bekleedde ze leidinggevende posities in financiële software en non-profitorganisaties. Carolyn heeft een diploma in Business Management / Accounting en is gecertificeerd Global Professional in Human Resources (GPHR).