Skip to content
 

Houthandel het Anker kiest voor K8: Ervaring en kennis

Het Anker kiest K8

Houthandel Het Anker is één van de weinig nog zelfstandige houthandels in Gelderland. Het bedrijf bestaat al sinds 1885. In 1982 is het familiebedrijf over gegaan naar de familie Ter Voert. In 1996 – 1998 zijn de broers Bas en Niek ter Voert ingestapt. Na de overname van een houthandel gespecialiseerd in tuinhout in 2007 en een verhuizing in 2010 naar een nieuwbouwlocatie in Ulft zijn de broers zich verder gaan specialiseren en is het bedrijf flink gegroeid. Van een team van 4 medewerkers naar een team van 11 en verschillende oproepkrachten. Kwaliteit, service en leverbetrouwbaarheid voor de klanten vormen een belangrijk uitgangspunt voor Het Anker

Behoefte aan efficiëntere processen

Wij spraken met Niek ter Voert, eigenaar Het Anker, over hun handelsbedrijf, de belemmeringen van hun huidige software applicaties en bovenal de zoektocht naar een volwaardig ERP systeem en de keuze voor K8.

Ze maken momenteel gebruik van een combinatie van losse software applicaties als o.a. Snelstart, en MS Office; veel werkzaamheden gebeuren in Excel en Outlook. Over de huidige situatie zei Niek:

“We zijn veel tijd kwijt aan herhalend tikwerk en mede daardoor kunnen teveel fouten gemaakt worden. De grote stapels papier die elke dag voorbijkomen zijn ook niet meer overzichtelijk. We gaan er vanuit dat we door de verbeterde interne- en externe communicatie daarin de effectiviteit zullen verhogen en de bedrijfskosten verlagen.”

Een goede centrale en digitale opslag en verdeling van informatie is van groot belang bij het goed uitvoeren van diverse bedrijfsprocessen. Met de huidige software zitten zij nu aan de max volgens Niek.

Nadat ze hun behoeftes in kaart hadden gebracht zijn zij via het ICT Informatiecentrum het selectietraject gestart met de aanvraag van de bedrijfssoftware box. Daaruit zijn een 5 tal softwareleveranciers gekomen die contact met ze hebben opgenomen. Na een voorselectie zijn er 2 leveranciers uitgekozen om een vervolgtraject in te gaan om goed inzicht te krijgen in de verschillen tussen de ERP systemen, waaronder Kerridge Commercial Systems.

De keuze voor K8: Ervaring en kennis

De reden dat Het Anker voor K8 heeft gekozen is gebaseerd op compleetheid en kennis. K8 biedt als totaaloplossing dat wat het beste bij de behoeften van hun houthandel past binnen de markt. Daarbij heeft een goede, branche specifieke, demonstratie van het systeem en de praktische kennis van de consultant zeker een meerwaarde getoond. Niek voegde hier aan toe: “Ook door de bijbehorende doorontwikkeling van het totaalpakket leek het ons een uitstekende partner.” Naast het ERP systeem K8 hebben ze ook gekozen om de nieuwste app’s van Kerridge Commercial Systems uit te rollen in fase 2, alsmede een B2B webshop uit hetzelfde portfolio van KCS.

Het hele team van Het Anker is enthousiast om aan het project te beginnen; net als ons team! Wij wensen Niek en beide teams een succesvolle implementatie en livegang in 2021.

 

ERP software voor je handelsbedrijf

Handelssoftware

Alle modules binnen ons ERP systeem zijn ontwikkeld voor de handel en ondersteunen je bij jouw belangrijkste taken als inkoopmanagement, voorraadbeheer, verkoop en service.

Regionale Websites:
Nederland | België | Zuid Afrika | Kenia | VK, Hoofdkantoor | Ierland | VS en Canada | Australië