Succes Verhalen

Hout en Bouwmaterialen

Previous

Goedkoop Bouwmaterialen

Next

Klant: Goedkoop Bouwmaterialen

Website: ggoedkoop.nl

Uitdagingen

Opgericht in 1932, als een kleine hout en ijzerwarenhandelaar gevestigd in Amsterdam, heeft Goedkoop Bouwmaterialen het productaanbod uitgebreid en gecontinueerde bedrijfsgroei gerealiseerd. Ter ondersteuning van de expansie, in het bijzonder hun meerdere filialen, heeft Goedkoop K8 ingezet met goedkeuring van de Nederlandse Inkooporganisatie SAKOL.

Goedkoop levert nu hout, keukens, gipsplaten en gereedschappen. De producten van het bedrijf worden veel gebruikt in renovatieprojecten in Amsterdam en onder de klanten vallen ook veel DIY bedrijven.

Het vooruitstrevende familiebedrijf installeerde het eerste computersysteem in 1985 – in die tijd stonden handelssystemen voor groothandels nog in de kinderschoenen. Als resultaat van bedrijfsgroei en de opening van een nieuw filiaal, was een review van het systeem noodzakelijk. Als lid van SAKOL, een inkooporganisatie, werd Goedkoop geadviseerd om zich in K8 te verdiepen – één van slechts twee systemen die ze hadden geïdentificeerd voor hun leden. Het resultaat – een order werd geplaatst voor K8 en installatie volgde.

Resultaten

  • Proces gedreven functies onderhouden een hoog kwaliteitsniveau
  • Component kits – gemakkelijk beheerd en gecontroleerd
  • Snelle zoek faciliteiten – betekent betere klantenservice
  • Inter-filiaal handel efficiënter en vereenvoudigd
  • Volledig controle – alles kan naar de bron worden getraceerd
  • Gebruikersvriendelijke functionaliteiten – helpt medewerkers vertrouwen te hebben
  • Informatie is duidelijk gepresenteerd door het hele systeem

Wilt u meer te weten komen over hoe onze software u kan helpen, neem contact met ons op.

Download Brochure

//

K8 verzekert dat we de correcte procedures volgen om een constant niveau van hoge kwaliteit te leveren. K8 is snel, gemakkelijk om mee te werken en alles kan getraceerd worden. Het werkt perfect.

- Cees Goedkoop, Directeur

 

Hout en Bouwmaterialen

Previous

Builders Supplies (West Coast)

Next

Klant: Builders Supplies (West Coast)

Website: www.bswc.biz

Uitdagingen

Builders Supplies (West Coast) Ltd, is een succesvolle, onafhankelijke bouwmaterialenhandel met filialen in Fleetwoord, Cleveleys, Preston en Morecambe. In Fleetwood hebben ze ook loodgieter en verwarmingsmaterialen beschikbaar. Het bedrijf is trots op hun eigen uitstekende klantenservice niveaus en een hoge beschikbaarheid van voorraden.

Builders Supplies (West Coast) realiseerde zich het belang om te investeren in een nieuw computersysteem – dit project zou ook een cultuur omslag worden voor het bedrijf. De vereisten waren: een leverancier met verstand van de industrie, een systeem dat volledig onderhouden zou worden met inbegrip van een upgrade roadmap en een totale ‘one-stop’ service oplossing. Na de evaluatie van verschillende concurrenten, werd een short-list samengesteld en gedetailleerde beoordelingen warden uitgevoerd. Uiteindelijk, was Kerridge Commercial Systems de enige die aan alle criteria voldeed en een order werd geplaatst voor K8. Onder de doorslaggevende factoren speelde de uitstekende klantrelaties van het bedrijf een belangrijke rol.

Resultaten

  • Consistent en nauwkeurig inkoop en prijsbeleid – bespaart tijd en geld
  • Inkooporders direct geplaatst – efficiënter, minder papier afhandeling
  • Order marge beoordeling tools – bescherm winstgevendheid
  • Dagelijks management en accounting informatie heeft de cashflow verbeterd
  • Strakker voorraadbeheer en PPI – sneller meer nauwkeurige voorraad controles
  • Automatische factuur matching – bespaart tijd, vermindert risico’s op fouten
  • Soepele implementatie als andere filialen geopend worden
  • K8 is intuïtief –1 uur training om personeel verkooporders aan te maken
  • Een effectief kader om management actiepunten uit te lichten
  • Kansen om systeemgebruik uit te breiden en de investeringswaarde te verhogen

Wilt u meer te weten komen over hoe onze software u kan helpen, neem contact met ons op.

Download Brochure

//

Kerridge Commercial Systems portretteert zichzelf als een professioneel, vooruitstrevend bedrijf. Het is een organisatie met inhoud en integriteit en wij beschouwen hen als een belangrijke partner voor onze toekomstige groei.

- Peter Worthington, Managing Director

 

Hout en Bouwmaterialen

Previous

Barlow’s Woodyard

Next

Klant: Barlow’s Woodyard

Website: www.barlowswoodyard.co.uk

Uitdagingen

Barlow’s Woodyard is gespecialiseerd in de levering van hoogwaardige houtproducten. De filialen in Newbury en Witney hebben een zeer gevarieerd aanbod aan hekwerk, poorten, vloerafwerking en tuin artikelen – waarvan vele zijn gefreesd of vervaardigt in eigen werkplaatsen van het bedrijf. Martha Barlow, een voorouder van de huidige eigenaar, Peter Barlow, heeft het bedrijf opgericht in 1867. “Het grootste gedeelte van de het werk komt uit gevestigde relaties of zijn afkomstig van verwijzingen van klanten,” zei Peter. “Wij richten ons op kwaliteit en onze producten zijn gebouwd om lang mee te gaan.”

Tot 2008 gebruikte het bedrijf een basis boekhoudpakket, maar naarmate het bedrijf groeide werd het noodzakelijk om de voorraad nauwkeurig te beheren en, in het bijzonder, voor het verkoopteam om te kunnen zien wat het andere filiaal op voorraad heeft.

"We hebben naar meerdere systemen gekeken,” herinnert Peter zich, “en we waren onder de indruk van de kwaliteiten van de KCS vertegenwoordiger net als van die van de functionaliteiten van het systeem."

Hij nam alle tijd om onze vragen te beantwoorden en toonde ons alles wat nodig was om te weten. De combinatie van de prijs, het product en de sales pitch sloegen de spijker op zijn kop! We kunnen klanten direct vertellen of we op voorraad hebben wat ze vragen en de manier waarop K8 omgaat met inter-filiaal voorraad is briljant – we verwerken simpelweg de order en laten de klant weten wanneer hij de voorraad binnen kan verwachten.

Resultaten

  • Volledige zichtbaarheid van voorraad binnen beide filialen
  • Verbeterde klantenservice bij de balie
  • Naadloze verwerking van inter-filiaal overdrachten en specials
  • Zeer nauwkeurige verkoop voorspelling
  • Strakkere marge controle
  • Het hele team kan nu werkorders opprijzen
  • Snelle en eenvoudige import van prijslijsten van leveranciers
  • Real-Time overzicht van alle bedrijfsprestaties op ieder moment

Wilt u meer te weten komen over hoe onze software u kan helpen, neem contact met ons op.

Download Brochure

//

Het belangrijkste voordeel van het gebruik van K8 is dat ik altijd weet waar we staan – alle bedrijfsinformatie die ik nodig heb is dichtbij. Ik kan het niet mis hebben.

- Peter Barlow, Algemeen Directeur Barlow's Woodyard

 

Distributeurs

Previous

FPS Distribution

Next

Klant: FPS Distribution

Website: www.fpsdistribution.com

Uitdagingen

Onderdelen distributeur, FPS, levert goederen aan 2.500 klanten, dagelijks tot 6 keer vanuit haar nationale distributiecentrum in Sheffield. Ongeveer 40.000 transacties stromen door het FPS bedrijf op een gemiddelde dag, het hebben van de juiste ERP-oplossing is dus cruciaal voor het succes van het bedrijf.

Verder dan de standaard

Met een gevestigde reputatie van uitstekende klantenservice, is FPS al meer dan 80 jaar actief in de distributie en groothandel en biedt een product portfolio dat onder andere de sectoren Automotive, Industrieel, Reizen, Recreatie en Retail omvat. In de afgelopen 20 jaar, heeft de technologie van KCS de doorstroom van de ‘levensader’ van FPS ondersteund – verzekerd dat 1.000 personeelsleden de volledige verwerking van alle transacties efficiënter en effectiever kunnen beheren, via het FPS netwerk en tussen de 22 filialen.

De KCS/FPS relatie staat al overeind sinds 1992

Ze hebben een evolutionair pad gevolgd langs de geavanceerde oplossingen van KCS, van Rev.7 tot aan K8. Het is een integraal onderdeel van de FPS strategie geweest om hun ERP-systeem up-to-date te houden, zodat het bedrijf het hoogste haalbare kan bereiken op het gebied van operationele efficiëntie en het blijven leveren van uitstekende klantenservice. In 2015, is FPS geüpgraded naar K8 Babbage, compleet met extra functies en voordelen, waaronder minder gebruiker exits, nieuwe gebruiker-toestemming faciliteiten en tabel-gedefinieerde functies.

Hoofd van IT-systemen bij FPS, Jonathan Eden, legt uit: "de transitie naar K8 Babbage betekent dat we van Oracle 'Red Stack' en de nieuwe upgrade architectuur kunnen profiteren - welke allebei belangrijk zijn voor ons als we vooruitgang van het systeem boeken. Op het gebied van applicatie functionaliteiten, verbeteringen zoals de retourafhandelingen blijken al gunstig voor ons bedrijf te werken.”

Gepland tot in de perfectie

Jonathan Eden wist dat om dit grote en complexe upgrade project succesvol af te ronden, een nauwe samenwerking met KCS een kritische succesfactor zou blijken, samen met sterke project sponsoring, voorbeeldig projectmanagement en goede interne communicatie.

“Het was noodzakelijk om onze collega’s binnen het netwerk volledig geïnformeerd te houden. Door iedereen te vertellen wat we deden – waarom, wanneer en hoe – hielp ons om de sterke betrokkenheid bij het project te handhaven."

Een soepele overgang

Na uitgebreid testen door zowel KCS als FPS, is K8 Babbage live gegaan in Februari 2015. Ondersteuning van IT-teams, boekhoudkundige- en supply chain medewerkers van beide bedrijven tijdens de go-live en de eerste week van gebruik, resulteerde in een goed geplande en succesvolle overgang. Jonathan Eden vat samen: “De operationele down time duurde slechts 6 uur en de zondag shift startte hun werkzaamheden direct met K8 Babbage.”

Het systeem ging toen naar de ‘Early Life Support’ fase, wat verzekerde dat problemen na de Go-Live effectief opgelost konden worden. “Sommige van onze gebruikers lieten weten dat dit de best geplande, gecommuniceerde en uitgevoerde upgrade tot die tijd was.”

‘Het licht aanhouden’

De levering van een hoog presterend, betrouwbaar systeem om klant tevredenheid en productiviteit was een belangrijke project doelstelling. Het team van FPS bedrijfssystemen behaalde ook de andere doelstellingen, hier onder viel de voorziening van uitstekende service aan alle belanghebbenden en het toevoegen van concrete waarde aan het bedrijf. "Upgraden naar K8 Babbage betekende niet alleen dat we op de juiste weg bleven voor het behalen van deze doelstellingen, het was ook ongetwijfeld de juiste strategie voor FPS. We zijn nu gepositioneerd om kleinere incrementele stappen met systeemupgrades te nemen – een efficiënter proces en met een verlaagd verander management proces."

"Met de betrokkenheid, inzet en fantastisch teamwerk van alle belanghebbenden, hebben we de uitdagingen aangepakt en het project succesvol voltooid", besluit Jonathan Eden.

The road ahead

In opvolging van de transitie naar K8 Babbage, heeft FPS nu hun eerste nieuwe functie gelanceerd – een kleine maar belangrijke stap die mogelijk is gemaakt door de nieuwe architectuur. Jonathan Eden is nu ook de mogelijkheden aan het verkennen om meerdere modules in gebruik te nemen inclusief KCS' Delivery Management, Datawarehousing, CRM en Business Intelligence om nog hogere operationele efficiëntie te realiseren.

Resultaten

  • Voorbeeldig projectmanagement
  • Nieuwe systeem architectuur
  • Soepele en naadloze overgang
  • Laatste nieuwigheden en functionaliteiten
  • Verbeterde retourprocedures
  • Bedrijfscontinuïteit vervuld
  • Efficiënter upgrade platform
  • Oracle ‘Red Stack’ voordelen
  • Gereduceerde change management risico’s
  • Snellere probleem oplossing

Wilt u meer te weten komen over hoe onze software u kan helpen, neem contact met ons op.

Download Brochure

//

Upgraden naar K8 Babbage was ongetwijfeld de juiste strategie – we hebben nu een efficiënt proces voor toekomstige upgrades.

- Jonathan Eden, Finance & IT Director, FPS

 

Badkamer en Keuken

Previous

Howdens Joinery

Next

Klant: Howdens Joinery

Website: www.howdens.com

Uitdagingen

Howdens is uitgegroeid tot de toonaangevende leverancier van keukens in het Verenigd Koninkrijk. Met meer dan 500 vestigingen verspreid over het land zijn de statistieken van een recent jaar indrukwekkend – ongeveer 4 miljoen keukenkasten, 2 miljoen kastdeurtjes en 400.000 complete keukens geleverd aan 200.000 bouwprofessionals. Het bedrijf heeft meer dan 5.000 werknemers in dienst werkzaam in fabricatie, inkoop, logistiek en de lokale vestigingen. Howdens is onderdeel van Galiform plc.

Howdens' verouderde systeem, hoewel zeer geschikt voor zijn tijd, was goed voorbij de ‘houdbaarheidsdatum’ en belemmerde verdere ontwikkeling. De organisatie had behoefte aan een modern systeem om toekomstige aanpassingen te kunnen doorvoeren die de groei zullen ondersteunen. Howdens erkende dat ze een groothandelsysteem nodig hadden – niet een stanaar EPOS systeem. Het moest de beste van zijn soort zijn en K8 kon de meerderheid van de behoeften leveren in de standaard. De implementatie van K8 was een substantieel project en op zijn hoogtepunt werd K8 uitgerold in 40 depots per week.

Resultaten

  • K8 heeft Howdens een platform geleverd voor ontwikkeling en groei
  • Voorraad zichtbaarheid verbeterd – hogere efficiëntie, toegenomen verkopen
  • Bevoorrading processen aanzienlijk verbeterd
  • Beter offertebeheer en conversie verkoopprocessen
  • Systeem heeft de flexibiliteit om de ondernemende bedrijfscultuur te behouden
  • Personeel ervaart aanzienlijke voordelen in vergelijking met vorige systeem

Wilt u meer te weten komen over hoe onze software u kan helpen, neem contact met ons op.

Download Brochure

//

K8 is geselecteerd vanwege de specifieke handelsfunctionaliteiten van het product en de hoge standaard van expertise van Kerridge Commercial Systems.

- David Hallet, Chief Information Officer

 

Hout en Bouwmaterialen

Previous

Lawsons

Next

Klant: Lawsons

Website: www.lawsons.co.uk

Upgrades komen behoeften ten goede

De Lawsons Groep opereert 17 filialen verspreid over Londen en het Zuid Westen. Het familiebedrijf specialiseert zich in de levering van bouwmaterialen, hout en loft conversies. Jeremy Norris, Commercieel Directeur, is al 22 jaar bij de groep.“We streven ernaar om de best mogelijke hulpmiddelen te bieden aan onze medewerkers – van de vrachtwagens die ze rijden tot the IT systemen die ze gebruiken,” legde hij uit. K8 verwerkt ongeveer 3.000 transacties per dag voor Lawsons en beheert 8.000 klant accounts. Het bedrijf behoort tot één van de eerste gebruikers van de software en is overgeschakeld naar het systeem in 1999 wanneer hun vorige provider de millennium/2000 naleving niet kon garanderen. De initiële 40 gebruikers van het systeem is uitgegroeid tot 190 K8 gebruikers verspreid over 17 vestigingen. Het IT team upgrade altijd naar de laatste versie van het systeem zodra deze beschikbaar is.

"Ik kan niet begrijpen waarom iemand niet zou upgraden", zei Jeremy Norris.

“Ten eerste hebben gebruikers van het systeem een hoog verwachtingsniveau – ze willen niet met groenen schermen werken. Ten tweede is er de bedrijfsbehoefte. Door te upgraden kunnen in de voorhoede blijven en het meeste uit nieuwe functionaliteiten halen. De laatste versie van K8 laat ons management accounts produceren met kritische informatie – zoals hoeveel winst we maken in elke vestiging op dagelijkse basis – op de snelst mogelijke manier.” De laatste upgrade van K8 bracht Jeremy ook twee belangrijke functies voor Jeremy. De eerste is PCI (Payment Card Industry) conform chip en pin integratie die niet geïntegreerde PDQ machines zullen vervangen. Alle kaart transacties kunnen rechtstreeks in K8 worden verwerkt dankzij het gebruik van PODS – dit leidt tot betere veiligheid van transacties, minder typefouten en snellere autorisatie van de banken.

De laatste upgrade van K8 bracht Jeremy ook twee belangrijke functies voor Jeremy. De eerste is PCI (Payment Card Industry) conform chip en pin integratie die niet geïntegreerde PDQ machines zullen vervangen. Alle kaart transacties kunnen rechtstreeks in K8 worden verwerkt dankzij het gebruik van PODS – dit leidt tot betere veiligheid van transacties, minder typefouten en snellere autorisatie van de banken.

Een ander kenmerk is K8’s nieuwe transport aflevermanagement systeem dat voor aanzienlijke verbeteringen zorgt voor de operatie van het wagenpark. Jeremy legde uit: “Met twee derde van onze £80M bedrijfsomzet in afleveringen, genereren wij een hoop papierwerk met de kans op fouten. Onze chauffeurs kunnen handtekeningen van klanten opslaan op een mobiel apparaat en de gewenste wijzigingen over de geleverde goederen toevoegen – zo kan het systeem direct worden bijgewerkt met de juiste details en wordt al het papierwerk overbodig.”

Wilt u meer te weten komen over hoe onze software u kan helpen, neem contact met ons op.

Download Brochure

//

Het hele proces verliep heel soepel. We hebben het oude systeem overgedragen op zaterdag rond lunchtijd en Kerridge Commercial Systems heeft de geüpgraded versie op zondag geleverd. De hele ervaring was simpel, pijnloos en positief!

- Jeremy Norris, Commercieel Directeur Lawsons

 

Hout en Bouwmaterialen

Previous

Van Houwelingen Hout

Next

Klant: Van Houwelingen Hout

Website: www.vanhouwelingenhout.nl

Uitdagingen

Een allesomvattend totaalpakket voor bouwend Nederland – dat is wat van Houwelingen Hout biedt. We kunnen het bedrijf, dat al actief is in de branche sinds de jaren 20, omschrijven als een bedrijf dat dicht bij de klant staat. Een echte ontzorger in alle behoeften, leverancier van totaal pakketten, met korte lijnen, een breed assortiment, kennis van mensen en kennis van producten en processen.

In navolging van een medelid van SAKOL, de inkooporganisatie die al 35 jaar krachten bundelt in hout en bouwmaterialen, is het bedrijf in 2004 in contact gekomen met Kerridge Commercial Systems. De geïntegreerde mogelijkheden en de scherpe prijsstelling zijn doorslaggevend geweest om voor een ERP oplossing te kiezen van KCS. In januari 2005 is van Houwelingen Live gegaan op K8. Eigenaar Ton van Houwelingen weet dit nog goed: “De verkoop en prijsstelling maakten het mogelijk om te groeien naar een volwassen automatisering. Van klein naar groot.”

Zoveel mogelijkheden specifiek voor de handel

De vele mogelijkheden voor de handel benoemt ook Jorrit van der Laan, applicatiebeheerder bij van Houwelingen, als een groot voordeel van K8. “In K8 kunnen we veel conversiefactoren kwijt. Dit is een groot voordeel voor een groothandel. Hier in is K8 misschien niet uniek, maar het hoeft niet nog tegen hoge kosten nog ingericht te worden.”

Digitaal Ondertekenen aan de balie

Dagelijks verwelkomt van Houwelingen gemiddeld 300 afhaalklanten verspreid over de 3 vestigingen. Recentelijk is van Houwelingen met handhelds gaan werken voor het digitaal ondertekenen van de afleverbon. Ruim 30.000 kopiebonnen hoeven nu niet meer te worden uitgeprint, wat ongeveer € 4500,- printkosten op jaarbasis bespaard. De digitale bon wordt direct opgeslagen binnen het systeem, ondertekend en afgehandeld.

Resultaten

  • Volwassen automatisering
  • Back to Back orders voor specials helpt stroomlijnen
  • Digitaal ondertekenen bespaard op printkosten
  • Veel conversiefactoren binnen K8 mogelijk
  • Van Houwelingen is recent succesvol geüpgraded naar K8 Babbage

//

In K8 kunnen we veel conversiefactoren kwijt. Dit is een groot voordeel voor een groothandel.

- Jorrit van der Laan, Applicatiebeheerder van Houwelingen Hout

 

Hout en Bouwmaterialen

Previous

Kuipers BMH

Next

Klant: Kuipers BMH

Website: www.kuipers-bmh.nl

Uitdagingen

Kuipers Bouwmaterialen en Steenhandel BV is de haast enig overgebleven onafhankelijke groothandel in bouwmaterialen in het noorden van het land. Niet gelieerd aan een specifiek merk of een specifieke bouwpartner, maar gewoon opererend vanuit de eigen ervaring en kennis in deze branche.

Twee gekoppelde softwareapplicaties, een boekhoudpakket en een orderverwerkingsapplicatie moesten plaats maken voor K8 Babbage van Kerridge Commercial Systems. Binnen het bedrijf wordt inmiddels een jaar gewerkt met de ERP oplossing van KCS.

“Wij zochten een totaalpakket waar je sommige dingen wel of niet gebruikt. Heel vaak is het zo dat je een wat kaler basispakket krijgt en dat je vervolgens modules erbij moet aanschaffen, wij wilden zelf kunnen kiezen wat we wilden gebruiken.” (Jan Kuiper – Kuipers BMH).

Kuipers Bouwmaterialen en Steenhandel BV heeft als ambitie om op alle vestigingen een grote en actuele voorraad bouwmaterialen klaar te zetten voor klanten die actief zijn in de professionele bouwsector. De in 1998 ontstane groothandel in bouwmaterialen en prefab betonproducten is inmiddels uitgegroeid tot een organisatie van circa 60 medewerkers en opereert vanuit meerdere vestigingen verspreid over Overijssel, Drenthe en Groningen. De nieuwste vestiging, in 2016 geopend in Zwolle, is tegelijkertijd de locatie waar K8 vanaf de opening live is gegaan.

Resultaten

  • Efficiënter voorraadbeheer, ook tussen de vestigingen onderling
  • Tijdwinst orderafhandeling
  • Beter en sneller inzicht in debiteuren
  • Bedrijfsbreed een betere informatievoorziening

Lees het hele artikel hier.

//

We hebben nu makkelijker inzicht in voorraad, verkoop en de financiële afhandeling van de verkoop.

- Rob Kamp, Kuipers Bouwmaterialen en Steenhandel

 

Sanitair en Installatie

Previous

Plumblink

Next

Klant: Plumblink

Website: www.plumblink.co.za

Uitdagingen

Plumblink is een toonaangevende leverancier van sanitair en installatieproducten, ze bedienen zowel de loodgietersmarkt en aannemersmarkt, net als de verzekeringsbranche.

Ze hebben twee verschillende vestigingsmodules; een paar van de grotere winkels met showrooms voor de algemene klant en kleinere express winkels gericht op de loodgietersmarkt. Om de groei te ondersteunen, moest het bedrijf ook het voorraad distributieproces aanpassen en formaliseren.

"KCS ZA heeft ons een uitstekend hulpmiddel geleverd om dichterbij onze onze supply chain te staan. We zijn uitgegroeid van 19 filialen in 2010 naar 68 in 2015 met het doel om nog eens 12 tot 15 vestigingen te openen in het komende jaar.", aldus Dhr. Abraham

Seaweed McFarlane, CEO Plumblink zei: “Ik geloof echt dat wij het bedrijf in een goed gestructureerde en goed beheerste organisatie hebben gepositioneerd. De IT-systemen die we hebben geïntroduceerd hebben een zeer positieve uitwerking gehad en zichtbaarheid van alle operaties is verbeterd. Ik beschouw Plumblink als de marktleider met systemen in de juiste plaats om de verbetering en groei van de afgelopen 5 jaar door te zetten.”

Resultaten

  • Betere zichtbaarheid van de supply chain
  • Gencentraliseerde controle
  • Toegang tot actuele management informatie
  • Strakkere marge controle
  • Gemak van nieuwe vestigingen openen
  • Beter voorraadbeheer
  • Lage ondersteuningskosten

Wilt u meer te weten komen over hoe onze software u kan helpen, neem contact met ons op.

Download Brochure

//

Kerridge Commercial Systems heeft ons voorzien van een uitstekend hulpmiddel om dichter bij onze supply chain te staan.

- Oswald Abrahams, ERP Systems Manager, Plumblink

 

Sanitair en Verwarmingstechniek

Previous

William Wilson

Next

Klant: William Wilson

Website: www.williamwilson.co.uk

Uitdagingen

Opgericht in 1900, is William Wilson, onderdeel van Wolseley UK, een van de grootste leveranciers van sanitair, verwarming en badkamerproducten in Schotland. Met meer dan 250 medewerkers in dienst en 22 filialen, levert het bedrijf aan lokale en regionale loodgieters en cv installateurs, grote landelijke bedrijven alsmede zelfstandige badkamer Retail klanten. William Wilson is al klant van Kerridge Commercial Systems sinds 2000.

Kritisch kijkend naar de toekomstige vorm van het bedrijf, herkende William Wilson het toenemende belang van online faciliteiten. Ongeacht het feit dat het nog geen kritische vereiste was, er was een duidelijke behoefte om klanten een mogelijkheid te bieden om online te handelen als geschikt alternatief naast het gerenommeerde en groeiende filiaalnetwerk. Het bedrijf heeft naar een aantal softwareproducenten gekeken en koos de Web Builder van Kerridge Commercial Systems als het juiste platform voor haar B2B klanten.

Naast de ontwikkeling van het handelsplatform van William Wilson om meer faciliteiten aan de klanten te bieden, vereiste het project ook extra programmeer werkzaamheden – uitgevoerd door Kerridge Commercial Systems. Specifiek: om klanten te laten kopen bij het door hun gekozen filiaal – er is geen centraal distributie magazijn.

Bij de voorbereiding van Web Builder – met 15.000 regel items om te uploaden voorafgaand aan lancering – heeft William Wilson veel waarde gehecht aan de mogelijkheden van de applicatie om te kunnen omgaan met uitgebreide productinformatie. Dit betekende dat het bedrijf nu in staat is om haar goed geïnformeerde klanten te voorzien van detail niveaus die ten minste gelijk zijn aan de informatie geboden door de fabrikanten.

Voorafgaand aan de lancering in September 2014, heeft het bedrijf handelsklanten de mogelijkheid geboden om de nieuwe online faciliteiten te testen – de feedback was zeer positief. Voor de toekomst wordt de noodzaak nu aangepakt om een volledig responsive mobiele site te bieden – klanten zijn eerder geneigd om een tablet of smartphone te gebruiken voor orderplaatsing. Het personeel van William Wilson heeft heel hard gewerkt om ervoor te zorgen dat hun nieuwe online trading tool succesvol zou zijn vanaf het begin. Ze zijn terecht trots op dat wat ze hebben bereikt en geleidelijk waarderen steeds meer klanten de voordelen van online bestellen.

Resultaten

  • Gemakkelijker voor klanten om te handelen
  • Real time voorraad details
  • Order kunnen worden geplaatst voor items die niet op voorraad zijn
  • Content van hoge kwaliteit
  • Toegang tot basis account informatie
  • Integratie met back office systemen
  • Uitbreiding van bestaande filiaal diensten
  • Focus op klanteisen en benodigdheden
  • Klaar voor de toekomst

Wilt u meer te weten komen over hoe onze software u kan helpen, neem contact met ons op.

Download Brochure

//

Ons geïntegreerde online handelssysteem maakt het gemakkelijk en handig voor onze klanten om zaken met ons te doen.

- Michael Wilson, Commercieel Directeur

 

Sanitair en Installatie

Previous

Tileflair

Next

Klant: Tileflair

Website: www.tileflair.co.uk

Service voor de klanten van onze klant

Tileflair is uitgegroeid van een bedrijf met 1 filiaal op een hoofdweg locatie, opgericht in 1972, tot de grootste particuliere wand-en vloer tegeldistributeur in het zuiden van Engeland. Het bedrijf heeft een flagshipstore in Bristol, negen andere showrooms en 2 magazijnen verspreid over het zuiden van Engeland.

De algemeen directeur van Tileflair is Matthew Johson. Hij zei: Onze focus ligt op service, zoals onze slogan ‘Create something beautiful’ reflecteert. Wij zorgen ervoor dat we een gastvrije omgeving creëren in al onze winkels, zodat klanten worden geïnspireerd door de opstellingen van de ruimtes en dat ze goed verzorgd worden door onze medewerkers, die behulpzaam, deskundig en het meeste belangrijk, echt geïnteresseerd zijn in de wensen van de klanten.”

Matthew zei dat het vaak de B2B klanten zijn die hun klanten langs laten komen om tegels uit te zoeken. Hij vervolgde: “Wij moeten ook die B2B klanten een service bieden waar zij op kunnen bouwen. Ze moeten erop kunnen vertrouwen dat wij de juiste tegels leveren, op de juiste plaats op het juiste moment. Hiervoor is K8 zeer belangrijk. Het stelt ons in staat om die service te leveren.”

K8 werd geïnstalleerd bij Tileflair in 1998. Vandaag de dag zijn er 50 gebruikers en verwerkt het systeem meer dan 300.000 transacties per jaar en houdt bijna 13.000 productbestanden bij. De aanvankelijke behoefte ging uit naar een systeem dat kon omgaan met inter-filiaal handel en dat vestigingen konden worden toegevoegd naarmate het bedrijf zou groeien.

"Een andere reden dat we voor K8 kozen", legt Matthew uit, "was dat wat je ook aan het doen bent binnen het systeem, je bent altijd klaar voor een verkoop."

U kunt het verkoopscherm openhouden en er zo naar terug gaan. Volledige zichtbaarheid van de voorraad en de mogelijkheid om producten snel en eenvoudig op te zoeken en direct toe te voegen aan een order waren andere belangrijke voordelen. Het is ook zeer eenvoudig en intuïtief te gebruiken.

Resultaten

  • Stelt Tileflair in staat om een service te leveren waar B2B klanten op kunnen bouwen
  • Inter-filiaal handel, met de mogelijkheid om eenvoudig nieuwe vestigingen toe te voegen
  • Geeft het verkoopteam toegang tot K8 op hun iPad met klanten in de showroom
  • Het magazijnmedewerkers de meest efficiënte pickroutes plannen en productiviteit meten

Wilt u meer te weten komen over hoe onze software u kan helpen, neem contact met ons op.

Download Brochure

//

18 Jaar later is K8 uitgebreid in gebruik bij de handelsbalies en ik zie nog steeds nieuwe en verbeterde functionaliteiten die onze beide bedrijven helpen om te blijven groeien.

- Matthew Johnson, Algemeen Directeur Tileflair

 

Automotive Aftermarket

Previous

Euro Car Parts

Next

Klant: Euro Car Parts

Website: www.eurocarparts.com

Uitdagingen

In 1978 opgericht met 1 filiaal, maar nu levert Euro Car Parts jaarlijks essentiële onderdelen en verbruiksmaterialen voor meer dan vijf miljoen auto's en lichte bedrijfsvoertuigen. Elke dag, verzorgen 1.750 bestelauto's en motoren van Euro Car Parts meer dan 30.000 leveringen aan onafhankelijke en franchise garages, bodyshops en vloot service centers in het Verenigd Koninkrijk. Meer dan 400.000 Retail klanten bezoeken regelmatig één van de 100+ winkels voor DIY onderdelen, auto verzorgingsproducten en accessoires.

Al heel veel jaren klant zijnde van Kerridge Commercial Systems, bereikte Euro Car Parts het stadium waar een gedetailleerde systeemcontrole nodig was, gevolgd met een beoordeling van alternatieve systemen. Na de voltooiing van deze evaluaties heeft het bedrijf gekozen om bij Kerridge Commercial Systems te blijven en de systemen te upgraden naar de laatste versie van K8. Naast de mogelijkheden van het meest recente K8-systeem, zijn industriekennis en uitstekende reputatie belangrijke factoren geweest bij de besluitvorming.

Resultaten

  • Warehouse Management module - ondersteunt hoge transactievolumes en gecontroleerde processen
  • Elektronische Handelsfunctionaliteit – online vermogen genereert belangrijke nieuwe omzet
  • Geïntegreerde CRM mogelijkheden - verhoogt klantenservice
  • Touch screen technologie – geeft personeel moderne hulpmiddelen, maakt hun werk gemakkelijker en eenvoudiger
  • Product afbeelding catalogiseren gekoppeld aan voorraadinformatie - verbetert de klantervaring

Wilt u meer te weten komen over hoe onze software u kan helpen, neem contact met ons op.

Download Brochure

//

K8 is ongeëvenaard. Het bedrijf heeft meer dan 30 jaar IT ervaring en een grondige kennis van ons bedrijf, van waar we vandaag staan en wat onze ambities voor morgen zijn.

- Sukhpal Ahluwalia Singh, Voorzitter & CEO

 

Industriële Onderdelen

Previous

Bearing Man

Next

Klant: Bearing Man

Website: www.bmgworld.net

Uitdagingen

Bearing Man, een winkel in de verkoop van lagers, opende in 1974 in Durban en heeft geleidelijk haar service en productaanbod uitgebreid door meer op producten op te nemen dan uitsluitend lagers - een aantal wereldwijd erkende merken van technische producten en componenten zijn toegevoegd. Het bedrijf, dat inmiddels meer dan 100 vestigingen in Zuid-Afrika heeft, heeft Fenner Power Transmission in 1998 overgenomen, Invicta Lagers in 2000, Springset in 2004 en Oscillating Systems Technology in 2005. Naast Zuid-Afrika is Bearing Man actief in Namibië, Swaziland, Zambia, Botswana en Mozambique.

De verouderde systemen van het bedrijf bereikten het einde van hun leven en met de opkomst van systemen met grafische gebruikersinterfaces creëerde Bearing Man een aanvraag voor een vervangend systeem. Na uitgebreide evaluatie en aandacht voor het projectmanagement, implementatie en ondersteuning, werd K8 gekozen. Het nieuwe systeem - voor een bedrijf met 1.000 gebruikers, in 105 filialen, die meer dan 8.000 verkooporders per dag verwerken - is live gegaan op 1 augustus 2005.

Resultaten

  • Verbeterde functionaliteit – processen sneller en efficiënter
  • Internationaal handelsvermogen – essentieel voor de ontwikkeling van de onderneming
  • Moderne look en feel interface – eenvoudig en intuïtief te gebruiken en minimale opleiding nodig
  • Een solide en schaalbaar platform voor de toekomst
  • Uitstekende gebruikersacceptatie – sterk eigendomsgevoel van ‘hun’ nieuwe systeem
  • Stabiele en veilige leverancier ter ondersteuning in de toekomst van het bedrijf

Wilt u meer te weten komen over hoe onze software u kan helpen, neem contact met ons op.

Download Brochure

//

Het niveau van gebruiker acceptatie was enorm en de nieuwe technologieën zijn positief omarmd.

- Abe Bekker, ICT Director

 

Technische Groothandel

Previous

Aerco

Next

Klant: Aerco

Website: www.aerco.co.uk

Uitdagingen

Het in 1956 opgerichte Aerco is een distributeur van elektrische componenten, ze leveren aan fabrikanten en servicebedrijven binnen de luchtvaart, defensie, medische, industriële, spoorwegen- en transport markten over de hele wereld. Het familie bedrijf werkt samen met een aantal fabrikanten van wereldklasse om klanten meer dan 35 verschillende franchisenamen en 10.000 productlijnen aan te bieden.

Met het steeds groter wordende assortiment, werd het duidelijk dat de handmatige systemen niet zouden om kunnen gaan met de complexiteiten van een modern en zeer competitief distributie bedrijf. Het management team besloot om te investeren in een nieuw, geïntegreerd systeem ter ondersteuning van de distributieketen, voorraadbeheer en accounting.

Resultaten

  • Dashboard faciliteit staat alle gebruikers toe om klanten proactief te helpen en efficiënt te zijn.
  • CRM mogelijkheden betekenen een professioneel niveau van klantenservice.
  • Volledige zichtbaarheid van voorraad, prijzen en levering informatie leidt tot een soepel verkoopproces.
  • Alle medewerkers, op elke afdeling, hebben toegang tot dezelfde accurate, up-to-date informatie.

Wilt u meer te weten komen over hoe onze software u kan helpen, neem contact met ons op.

Download Brochure

 

 

Kerridge CS neemt toonaangevende ERP leverancier AGP over

Read more.

Kerridge Commercial Systems (KCS), een wereldwijde leverancier van software oplossingen aan de retail, groothandel en distributiemarkt, heeft een overeenkomst bereikt over de overname van AGP, gevestigd in Veghel.