Skip to content

QlikSense Sales Dashboard

Haal meer rendement uit jouw organisatie

Snelle veranderingen in de markt en in het klantgedrag leveren kansen en bedreigingen op voor jou als groothandel. Bedreigingen kunnen bij groothandels resulteren in verschuivingen, inkrimpingen, fusies en zelfs faillissementen. Kansen zijn er altijd – maar om ze te kunnen pakken is een adequate informatievoorziening nodig.

Kansen benutten

De kansen zijn veelal te vinden in de informatie die je al tot je beschikking hebt. Wij horen vaak dat groothandelaren wel veel data hebben, maar dat deze data in de systemen opgesloten zit en men niet beschikt over een goed inzicht. Het gevolg is dat je daarom vaak dat er niet adequaat actie ondernomen kan worden op kansen en bedreigingen, worden trends niet op tijd gesignaleerd of ontbreekt het aan de focus op de juiste acties op het juiste moment. Hoe meer, beter en actueler de data, des te beter kunnen de juiste beslissingen genomen worden. Zo is er eenvoudig na te gaan wat de meest winstgevende klanten zijn, hoeveel werk klanten kosten en welke producten de marge maken, bij welke producten de omloopsnelheid begint af te nemen of te stijgen, etc.

Sales dashboard

Sneller inspelen op veranderingen en trends met het Sales dashboard voor de groothandel

Wij zien in de praktijk dat veel sales medewerkers afhankelijk zijn van een enkele persoon binnen de organisatie als het gaat om de juiste informatievoorziening welke veelal middels Excel wordt opgeleverd. Met het Sales dashboard heeft je sales medewerker voortdurend inzicht in de actuele gegevens van zijn of haar klanten en kan er onmiddellijk actie ondernomen worden indien nodig. Het Sales dashboard voor de groothandel verhoogt de handelingssnelheid wat resulteert in een concurrentievoordeel.

Vragen die je beantwoord krijgt met het Sales Dashboad zijn:

  • Welke klanten of producten zorgen voor 80% van mijn omzet?
  • Welke klanten zorgen voor veel kleine of grote orders en hoe verlaag ik mijn administratieve werkzaamheden?
  • Op welke klanten of producten behaal ik een goede marge en op welke groep moet ik mijn aandacht vestigen?
  • Welke klanten hebben de laatste 6 tot 12 maanden geen bestelling meer gedaan?
  • Wat is de omzet per productgroep en wat is de achterliggende reden van de stijging of daling?
  • Wat is mijn openstaande omzet per klant?

Met het Sales Dashboard krijg je inzicht in bijvoorbeeld:

  • Omzet per klant
  • Verhouding klanten
  • Top 10 beste klanten
  • Omzet per productgroep
  • Marge op producten
  • Risicospreiding producten
 

ERP software voor je handelsbedrijf

Handelssoftware

Alle modules binnen ons ERP systeem zijn ontwikkeld voor de handel en ondersteunen je bij jouw belangrijkste taken als inkoopmanagement, voorraadbeheer, verkoop en service.

Regionale Websites:
Nederland | België | Zuid Afrika | Kenia | VK, Hoofdkantoor | Ierland | VS en Canada | Australië